הבחירות בבית שמש: "מלחמה על קידוש ה'"

גדולי התורה בארה"ב מתייצבים לימין המערכה בבית שמש. בכינוס מיוחד לדוברי אנגלית נשא דברים הגר"א פלדמן שאמר כי "זו מלחמה על קידוש ה', עיני העולם נשואות אליכם" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הגר"א פדלמן במשאו (צילומים: מטה אבוטבול)

המערכה על העיר בית שמש, בין המועמד החרדי משה אבוטבול למועמד החילוני אלי כהן, נכנסת לישורת אחרונה לקראת הבחירות שייערכו ביום שלישי הקרוב.

באופן חריג, גדולי התורה בארצות הברית מצטרפים ומתייצבים לימין המערכה. אמש (מוצ"ש) נערך כנס מיוחד בהשתתפות מאות דוברי אנגלית, בהשתתפות הגאון רבי אהרן פלדמן, ראש ישיבת 'נר ישראל' מבוליטמור וחבר מועצת גדולי התורה בארה"ב.

הכנס, שנערך כולו בשפה האנגלית, נערך בבית הכנסת 'בית תפילה' ברמת בית שמש, במהלכו נשאו דברים רבני קהילות על חובת השעה שכל יהודי שכבוד התורה יקר ללבו צריך לפעול למען בחירת משה אבוטבולץ

הגר"א פלדמן נשא דברים במהלך הכינוס ואמר כי "אתם בוודאי שואלים את עצמכם, מה הביא יהודי מבוגר כמוני להגיע במיוחד מארה"ב לבית שמש, אבל התשובה היא אחת, זו מלחמה על קידוש ה', אם חלילה נפסיד בה יהיה כתם גדול על כל יהודי חרדי, ולכך באתי לכאן לעורר את הציבור שתבינו שלא מדובר במשהו נקודתי, אלא כל עיני העולם נשואות אליכם".

"יהודי שומר תורה ומצוות צריך לדעת שהנושא של בחירות בפרט בעיר כמו בית שמש הוא אינו עניין של מי מנקה טוב יותר את הרחובות, אלא מי שעושה יותר שהעיר תהיה מקום שיהודים של תורה יוכלו לחיות בה ולחנך את ילדיהם בדרך התורה ויראת שמים", הוסיף הגר"א פלדמן.

הגר"א פלדמן המשיך בדבריו ואמר כי "עיני כל העולם נשואות לבית שמש, ועל כל יהודי שמכיר את החשיבות של מצוות 'קידוש ה'' לדעת שהשאלה שעומדת על הפרק היא אך ורק זו, ולכך אני אפילו לא רוצה לחשוב מה יהיה אילו נכשל במערכה זו, שכן תהיה לכך השפעה מכרעת על כל יהודי ויהודי".

"מדברים על זיופים, רוצים לומר שכל החרדים מזייפים", הוסיף ואמר הגר"א פלדמן, "אבל אני אומר כאן לכם שאני מוכן לתת פרס של 100$ למי שיראה לי מודעה של 'השבת אבידה' לא במקום של שומרי תורה ומצוות".

במהלך הכינוס הובאו גם דבריו של כ"ק אדמו"ר מנבומינסק ראש אגו"י בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה, באמצעות הקלטה מיוחדת לכינוס. "מאות הופתעתי ושמחתי לגלות כי ברמב"ש הוקמה קהילה מפוארת של תורה ועבודת ה', וכל כל אחד לדעת שאם רוצים שרמב"ש תמשיך להיות מקום של תורה ויראת שמים, חינוך לתורה ולחסד, צריך להצביע לר' משה אבוטבול ולנציגות של שומרי התורה", אמר האדמו"ר מנובומינסק.

אחריו, הושמעו דבריו של הגאון רבי שמאל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה וחבר מועצג"ת בארה"ב: "לא התערבתי אף פעם בבחירות בארץ ישראל, מה לנו אנשי ארה"ב עם הבחירות בישראל, אך הפעם הלב שלי לא נותן לשבת בצד, שכן זו מלחמה גדולה על כל רדיפת הדת בארץ ישראל, זה לא עניין רק של בית שמש, אלא עניין של כל יהודי בכל העולם, ולכך בכדי לחזק את עולם התורה בארץ ישראל צריך לעשות הכל בכדי שיצליחו במערכה בבית שמש שהפכה לדגל של המאבק, והתקווה שיהיה קידוש ה' ותצא מכאן אמירה ברורה לחזק את נושאי דגל התורה והמצוות בארץ ישראל, וגם כמובן תושבי בית שמש ישמחו לראות שהם יכולים לקומם קהילות של תורה באין מפריע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר