על רקע המהומות

בצה"ל מינו את יעקב ראשי למפקד הבקו"ם החרדי

סרן יעקב ראשי, חובש כיפה סרוגה, מונה על ידי צה"ל לתפקיד מפקד הבקו"ם החרדי. סגנו של ראשי הוא יהודה גליקמן, חרדי תושב אלעד. השם הזמני "הבקו"ם החרדי" הוא גרסת כיסוי לממ"ח שתוכנן ועורר מחאה חרדית (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ימים ספורים לאחר חשיפת אתר "כיכר השבת" כי הבקו"ם החרדי יפתח מיד לאחר חג הפסח, היום (ראשון) סרן הרב יעקב ראשי מונה לתפקיד המפקד, עם כניסתו לתפקיד יועלה לדרגת רס"ן. לתפקיד הסגן מונה סרן יהודה גליקמן.

מפקדי צה"ל תכננו תחילה להקים את הבקו"ם לגיוס החרדים בשם ממ"ח (מרכז מיון חרדי) אך בעקבות הזעם והכעס שעורר עצם רעיון הקמתו, החליטו בצה"ל שלא להשתמש בשם ובימים אלו שוקדים המפקדים על שם חדש.

בין השמות שעלו היה "מדור ביני"ש (בני ישיבות) ארצי", אך לפי שעה טרם התקבלה ההחלטה הסופית.

הפגנה נגד גיוס חרדים (צילום ארכיון: אלי ג'אן - ידיעות הדרום)

יעקב ראשי הנמנה על ציבור חובשי הכיפות הסרוגות, שימש קודם לכן כרכז פרויקט שילוב חרדים באגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל, עם כניסתו לתפקיד אחוזי הגיוס לפרויקט עלו באחוזים משמעותיים. קודם לכן שימש בתפקיד כקצין ברבנות הצבאית ונחשב לקצין מוערך בצה"ל.

גליקמן, תושב העיר החרדית אלעד, שימש קודם לכן בתפקיד קצין במדור שילוב חרדים באגף כוח אדם. הוא ייכנס לתפקיד יחד עם מפקדו מיד לאחר חג הפסח.

לא רק שמו של מרכז המיון החרדי שונה, כך גם התהליך אותו יצטרכו לעבור תלמידי ישיבות שיצטרכו להגיע למקום בכדי להגיש דיחוי בשל תורתו אמונתו, התלמידים לא יחויבו לצפות בסרטי תדמית של פרוייקט שח"ר, אלא אם-כן יבחר התלמיד להתגייס מרצונו החופשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר