בית משפט חייב ערבי לשלם 2 וחצי מיליון שקל לחרדי שתקף

פרסום ראשון: בית משפט השלום בירושלים גזר על חסן סבאג לשלם סכום של 2,500,000 שקל ליהודי שתקף בזמן שעשה את דרכו להתפלל בקבר שמעון הצדיק שבמזרח ירושלים. עו"ד דוד הלפר שייצג את המותקף: "פסק הדין מהווה תמרור אזהרה לפיו, מיצוי הדין בעקבות פעולות איבה יחול במישור האזרחי בנוסף למישור הפלילי" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
עו"ד דוד הלפר (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: בית משפט השלום בירושלים גזר על חסן סבאג לשלם סכום של 2,500,000 שקל ליהודי שתקף בזמן שעשה את דרכו להתפלל בקבר שמעון הצדיק שבמזרח ירושלים. האירוע עצמו התרחש בשבת בצהריים בשנת 2008 כאשר הצעיר החרדי עשה את דרכו לתפילה בקבר 'שמעון הצדיק' חסן סבאג יידה לעברו אבנים וכתוצאה מכך פצע אותו וגרם לו לעיוורון חלקי באחת מעיניו.

בהחלטה לחייב את הערבי בסכום הגבוה של הפיצוי לצעיר היהודי, מפרט בית המשפט את הסכום עבור ההוצאות והנזקים שגרם סבאג ליהודי, בין היתר התחייב הערבי לשלם לצעיר החרדי 250,000 שקל עבור הוצאות רפואיות וסך 157,452 שקל כאב וסבל שעבר המותקף היהודי.

בהכרעת הדין בה הורשע סבאג בתקיפתו של החרדי כתב עליו בית המשפט המחוזי בירושלים: "רבות אנו נדרשים להעניש מיידי אבנים ואגב כך לציין את החומרה ואת המסוכנות הפוטנציאלית הרבה שבמעשים הללו. בעניין דנן אין מדובר עוד במסוכנות בכוח, אלא בפועל ממש".

"עינינו הרואות את הפגיעה הקשה והצמיתה שנגרמה לאזרח תמים שביקש להתפלל בקבר שמעון הצדיק, ועינו השמאלית כהתה מראוֹת מחמת אבן שידה הנאשם ואשר פגעה בעינו", כתב בית המשפט. "פשוט וברור כי נדרשת ענישה מחמירה על-מנת לבטא גמול הולם ביחס לחומרת המעשה ולתוצאותיו, ועל-מנת להרתיע את הנאשם ואחרים שכמותו", מוסיף בית המשפט, "הנאשם דנן גם תכנן, חזר ושנה במעשים הללו, גם אחרי שנוכח בפגיעתם הקשה והרעה. העונש צריך להביאו לחדול מכך".

"בעונש לא יהיה עוד כדי להחזיר לאזרח הנ"ל את מאור עינו השמאלית, אבל צריך שיהיה בו מסר ברור כדי לתרום לביעור מעשים מסוכנים כל-כך של ידויי אבנים. בשל נסיבותיו האישיות של הנאשם כמתואר לעיל ובתסקיר, ובהתחשב עם טיעוניו של ב"כ הנאשם, לא ראיתי למצות עמו את מלוא חומרת הדין, אך עדיין נדרשת תקופה ממושכת מאחורי סורג ובריח כדי להשיג את מטרות הענישה", קבע בית המשפט.

עו"ד דוד הלפר שייצג את החרדי שהותקף אמר ל"כיכר השבת": "פסק הדין החמור כנגד תוקפיו של המתפלל, ניתן בעקבות פעולת איבה שבוצעה כנגד צעיר יהודי, שכל מבוקשו היה להתפלל בקבר שמעון הצדיק. פסק הדין שנתן בית המשפט השלום בירושלים, משית על התוקף פיצוי בסך של 2,500,000 ש"ח. פסק הדין מהווה תמרור אזהרה לפיו, מיצוי הדין בעקבות פעולות איבה יחול במישור האזרחי בנוסף למישור הפלילי".

"בימים בהם שחרור אסירים ביטחוניים עומד על הפרק, תמרור האזהרה האזרחי בדמות השתת פיצויים בסכומים גבוהים, אותו מציב בית המשפט בפני מבצעי פעולות איבה, הופך ונעשה לכלי אפקטיבי המשתתף במערכת ההרתעתית שאמונה על מניעת פעולות איבה מעין אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר