גפני: החרדים מתנגדים לכל התגרות באומות, בעד מו"מ

ח"כ משה גפני נועד עם שגריר ארצות הברית, והבהיר כי החרדים תומכים במו"מ מדיני בכדי למנוע שפיכות דמים. "הרב שך לאורך השנים התנגד לכל מצב של התגרות באומות" (פוליטי, חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משה גפני (צילום: פלאש 90)

ח"כ משה גפני, נועד השבוע (רביעי) בכנסת עם שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, ואמר לו כי לאורך כל השנים המפלגות החרדיות היוו עוגן יציב לממשלות ישראל וכך גם בנושאים המדיניים.

"הרב שך לאורך השנים התנגד לכל מצב של התגרות באומות העולם, ובוודאי להימנע מחיכוכים עם הידידה הטובה של ישראל בכל העולם - ארה"ב אשר עומדת לצד ישראל מול מדינות עויינות רבות בכל רחבי העולם ופועלת למענה בתקציבי הביטחון ובמערכות מדיניות מול האו"ם וגופים בינלאומיים אחרים".

ח"כ גפני שיבח את השגריר הנוכחי דן שפירו, ואמר כי הוא מעורה ביותר בשנים האחרונות בישראל ומגלה בקיאות רבה והבנה בנבכי החברה הישראלית. גפני סיפר לשגריר כי ראשי הממשלה לדורותיהם ידעו כי המפלגות החרדיות יעמדו לצדם בכל התקדמות מדינית כדי למנוע שפיכות דמים ופיקוח נפש.

"אנו מאמינים כי 'עשיו שונא ליעקב' וצריך לקיים מו"מ מדיני בזהירות כדי למנוע הרג ושפיכות דמים. בכל הסדר ובכל מצב אשר הכנסת נדרשת להכריע בו בהיבטים המדיניים, השיקול העיקרי לתמוך או להתנגד הוא העניין של שפיכות דמים, האם כתוצאה מההסכם יש אפשרות שיופחת הסיכון של פיקוח נפש וחיי אדם או שמא חלילה ההפך".

גפני והשגריר

גפני אמר עוד לשגריר ארה"ב כי על הממשל בארה"ב להבין בכל מו"מ כי בניגוד להתנחלויות מבודדות כאלו ואחרות מעבר לקו הירוק, הערים החרדיות מודיעין עלית וביתר עילית נולדו כתוצאה ממצוקת הדיור של הציבור החרדי.

במהלך השיחה, ביקש השגריר לשמוע על ההתפתחויות הקואליציוניות ועל האפשרויות שהמפלגות החרדיות יצטרפו לממשלה, ח"כ גפני הבהיר כי אין כל הצדקה להצטרפות לממשלה בעת כזאת: "אנו נאבקים על צביונה היהודי של המדינה מעל לכל, כי אם המדינה לא תהיה יהודית והפרהסיא לא תישמר ככזאת, אין לנו הצדקה על הארץ שניתנה לנו בידי הקב"ה בזכות התורה".

"ארה"ב היא ידידה של ישראל, הברית היא חשובה והידידות היא אמיצה וצריך להמשיך אותה ולא להגיע לחיכוכים עם המדינה הקרובה ביותר לישראל". אמר גפני לסיכום השיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר