פרשת הניצב

הרב פינטו שב לארץ; ימסור עדות נגד ניצב מנשה ארביב

הרב יאשיהו פינטו שב לארץ לאחר שהות ממושכת בחו"ל וצפוי להעיד במח"ש, במסגרת עסקת טיעון שהשיגו פרקליטיו נגד ניצב מנשה ארביב החשוד בקבלת טובות הנאה. במסר מיוחד שהועבר לתלמידיו אמר הרב פינטו כי "ברגע אחד יהיה סדק וכל החומה אשר גדרו ובצרו תבקע והאמת תצא לאור" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: פלאש 90)

לאחר חודשים ארוכים של שהות בקהילתו בארצות הברית, שב הבוקר (שלישי) האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לישראל, דרך צרפת.

הרב יאשיהו פינטו צפוי להגיע במהלך השעות או הימים הקרובים למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים ולמסור עדות בפרשת החשדות נגד ניצב מנשה ארביב, לשעבר ראש יחידת להב 433, החשוד בקבלת טובות הנאה.

עדותו של הרב פינטו הוסכמה בין פרקליטיו לבין פרקליטות המדינה, במסגרת עסקת טיעון בין הצדדים, בה צפויה הפרקליטות לדרוש מבית המשפט להטיל על הרב שנת מאסר אחת.

כזכור, תת ניצב אפרים ברכה התלונן כי קיבל שוחד מהרב ובעקבות עדותו ולמרות שהטענות הוכחשו על-ידי הרב שהסביר כי לא מדובר בשוחד אלא בעזרה למי שהיה זקוק לכך כפי שהוא נהוג עם רבים אחרים, הוכנה טיוטת כתב אישום נגד הרב.

בשלב זה קיבלו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מידע מפליל נגד ניצב ארביב בחשד שקיבל טובות הנאה, אך פרקליטי הרב פינטו הסכימו לשתף פעולה עם המידע החדש רק במסגרת עסקת טיעון באשר לכתב האישום שהוכן נגד הרב פינטו בפרשת אפרים ברכה.

לפי עסקת הטיעון המסמכים המפלילים יועברו לחוקרי מח,ש לצד עדות שייתן הרב פינטו כאשר במקביל הפרקליטות תדרוש שנת מאסר אחת בלבד לרב.

מקורביו של הרב פינטו מסרו כי "בהמשך השבוע ימסור הרב יאשיהו פינטו בפעם הראשונה עדות בפני חוקרי מח"ש העוסקים בפרשת ניצב מנשה ארביב. הרב ישלים את עדותו ויחזור לעסוק בענייני קהילת 'שובה ישראל' מביתו באשדוד".

במסר מיוחד שהועבר לתלמידיו הרבים בארץ ובעולם, אמר הרב פינטו כי "אנו בקהילת קודש שובה ישראל נהיה מתונים בדין אף שחושבים אחדים מאתנו שזה דין כל השפיכות דמים והשקר והרוע אשר בני עוולה מצערים ושופכים את דמנו, נדע שחייבים להיות מתונים, כי כל הימים האלו יחלפו".

"אנו חייבים לדעת שזו מלחמה קדושה וטומאה והיה כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל חייבים להרים את ידינו בתורה ובמצוות וביראת שמים", הוסיף הרב פינטו.

הרב פינטו הוסיף ואמר כי "עדיין לא דיברנו מאומה, לא סיפרנו כלום, מעטים יודעים את הסיפור האמיתי, אנו בטוחים שברגע אחד יהיה סדק וכל החומה אשר גדרו ובצרו תבקע והאמת תצא לאור, אך העולם ידע את האמת חורבן וקלקול גדול ירד לעולם. אך אנו נזהרים בינתיים לשמור פינו ולשוננו רינה".

"ומה שעשו קרובינו זה מעט אך לתקן באנו ולא לקלקל, ובטוחים שבקרוב ממש בזמן הזה תבוא הישועה והגאולה והאמת תצא לאור", אמר הרב פינטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר