מבחני המיצ"ב חושפים

נתונים מביכים: רשת החינוך של ש"ס בתחתית הרשימה

החינוך התורני של תנועת ש"ס, הפועל תחת רשת "מעיין החינוך התורני" של התנועה, שגור בפיהם של ראשי התנועה כשם דבר לחינוך מוצלח ומוביל, אלא שניתוח שנעשה בנתוני מבחני המיצ"ב שנערכו בשנים האחרונות גם בבתי הספר של הרשת מעלה כי יותר ממחצית מוסדות הרשת דורגו בתחתית רשימה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי עם תלמידות ברשת (צילום: יעקב כהן; למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה)

בכירי תנועת ש"ס מתגאים לא אחת בחינוך התורני של התנועה, הפועל תחת רשת "מעיין החינוך התורני", וטוענים כי מוסדותיהם הם ממערכות החינוך המובילות בארץ עם ציונים גבוהים והמוסדות היחידים שלומדים את לימודי הליב"ה.

אך מתוצאות הבדיקות של מבחני המיצ"ב עולה כי תוצאות המבחנים של כמחצית ממוסדות החינוך של ש"ס נמצאים בתחתית רשימות בתי הספר בארץ, זאת למרות שבמוסדות לא לומדים אנגלית ומדעים.

בנתונים שמפרסם משרד החינוך, נכללים הציונים של 106 בתי הספר היסודיים של הרשת שתלמידיהם נבחנו במיצ"ב, 59 בתי ספר בשנת 2012, 43 בתי ספר בשנת 2012 ורק 4 בתי ספר בשנת 2014, כך מדווח העיתונאי קובי נחשוני ב - ynet.

מניתוח התוצאות של המיצ"ב עולה כי 55 מוסדות של ש"ס, שהם 52 אחוזים מבתי הספר ברשת מעיין החינוך התורני, זכו לדירוגים הנמוכים ביותר במדד הארצי מבחינת ההישגים הלימודיים.

על פי התוצאות, 55 המוסדות קבלו את הציונים 10, 15 ו-20.

דרעי: "95% מהתלמידים ברשת של ש"ס לומדים 100% לימודי ליבה"

ולעומת אותם בתי הספר, רק חמישה בתי ספר בלבד מרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס נמצאים בצמרת הציונים הגבוהים עם ציונים של 80 ו-100.

43% מבתי הספר של ש"ס דורגו במרכז טבלת הציונים כאשר התלמידים קבלו ציונים של בין 25 ל-75.

אמיר וינשטוק, ממייסדי מדלן שביצעו את הבדיקה, אמר ל-ynet כי "היכולת לפקח על רמת הידע של תלמידי המוסדות החרדים במקצועות הליב"ה מוגבלת, שכן בבחינות המיצ"ב השתתפו רק רבע מבתי הספר היסודיים במגזר ואף לא חטיבת ביניים אחת. אלה שנבחנו זכו כאמור לפטור ממדעים ואנגלית והם לא נשאלו על אווירת הלימודים במוסד".

בתי הספר המובילים בציונים גבוהים ב'מעיין החינוך התורני" של ש"ס הם: בית הספר לבנות 'אוהל משה' עם מדד של 100, 'אילת השחר' גם הוא עם מדד של 100. אחריהם "אמונת ציון" בירושלים, תלמוד תורה "משנת יהודה" ו"בית מרגלית" שבביתר עילית (ציון 80).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר