מרגש: "חיילים חילונים מבקשים להתפלל"

קבוצת אברכים חרדים יוצאת מדי יום אל בסיסי צה"ל ומשמחת את החיילים: "חיילים חילונים מבקשים שנתפלל ערבית. זה מרגש. אח"כ הם אומרים שגם בב"ב מתפללים" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חרדים וחיילים במבצע צוק איתן (צילום: באדיבות המצלם)

מאז החל מבצע "צוק איתן", יוצאים עשרות חרדים תושבי הבירה והמרכז אל בסיסי צה"ל באזור הדרום - מכרם שלום דרך כיסופים וצאלים, ומשמחים את החיילים העוסקים בלחימה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. אותם אברכים מתפללים עם לובשי המדים ומחלקים להם מיני מתיקה.

בני מחלב, יו"ר ארגון 'משמחים', סיפר ל"כיכר השבת" על המבצע הספונטני: "אנחנו מגיעים לבסיסים ומחלקים תיקון הכללי ואוכל. אנחנו משמחים אותם. אנחנו מדברים איתם ועוברים מבסיס לבסיס". לדבריו, "ישנם חיילים חילונים שפשוט מבקשים שנתפלל יחד תפילת ערבית. זה מרגש".

לפעילות הזו יש כמה מטרות והעיקרית שבהן היא לומר לחיילים - 'החרדים לא נגדכם - הם איתכם': "קודם כל חיילים נכנסים אל השטח וחשוב שיהיה עליהם 'תיקון הכללי', בנוסף אנחנו מזכים אותם במצוות. והדבר העיקרי הוא שהם רואים שהחרדים לא יושבים רק בערים שלהם ולומדים כל היום, אלא יש חרדים שפשוט מגיעים ומשמחים אותם".

מחלב אומר כי הם מסבירים לחיילים שבערים החרדיות מקיימים תפילות להצלחתם: "הם מבינים שמתפללים עליהם בישיבות שאיש מהם לא ייפגע". לדבריו, " העובדה הזו נותנת הרבה כוח ללוחמים שפועלים במבצע. הם אחר-כך אומרים למשפחותיהם ש'גם בבני ברק מתפללים עלינו'. זה מאחד".

יש לציין, עד כה נפגע רק חייל אחד במבצע, באורח קל בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר