בת ים סוערת: "העירייה גורמת לחילולי שבת גדולים"

חברי מועצה בעיריית בת ים קובלים על אירועי קיץ שארגנה העירייה הגורמים לחילולי שבת. רפי ברנס: "אנשים דתיים הגיעו לבית-הכנסת בוכים ואמרו שבחיים לא היה דבר כזה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מבט מהאוויר על העיר בת ים (צילום: משה שי - פלאש 90)

סערת השבת: חברי מועצה בעיריית בת ים טוענים כי העירייה קיימה השבת אירוע קיץ שגרם לחילול שבת בעיר. הנציגים יצאו במחאה ברחבי העיר ומאיימים כי אם חילולי השבת יימשכו, הם יקיימו מחאה יחד עם תושבי העיר.

במודעה שפורסמה מטעם תושבי העיר, תחת הכותרת "זעקת השבת", נכתב: "בזמן שבורא עולם עושה לעם ישראל ניסים ונפלאות, החליטו בעיריית בת-ים לארגן אירועי קיץ שגורמים לחילול שבת הגדול ביותר שידעה העיר בת-ים מאז ומעולם. ואף הגדילה העירייה ופרסמה זאת בריש גלי. השבת לא תשתוק. השבת לא תוותר!".

"אל תתנו יד לרמיסת יום השבת ופעלו בתקוף לביטול האירועים", נכתב במודעה.

רפי ברנס, חבר מועצת עיריית בת ים, אומר ל"כיכר השבת" כי "משעות הבוקר החלו פקחי העירייה לפנות את הרכבים שחנו סמוך לטיילת, הם עשו זאת באמצעות רמקולים ומי שלא נענה - רכבו נגרר. אנשים לא הבינו מה קורה".

"הם קיימו הפנינג ביום שבת, מהבוקר עד הלילה, ובפרסומים הם כתבו שזה מתחיל בשעה 19:00 בערב בליל שבת. אנשים דתיים הגיעו לבית-הכנסת בוכים ואמרו שבחיים לא היה דבר כזה", הוסיף ברנס.

ברנס אומר כי יקיים ישיבה של מועצת העיר שלא מן המניין וישוחח היום עם ראש העיר. "הוא עשה מעשה שלא יכול להיות. משהו לא הגיוני", תוקף ברנס ואומר כי "לא היה דבר כזה בבת ים, לא בתקופת אף ראש עיר".

באשר להמשך המאבק, הוא אומר: "אנו נקיים מחאה גדולה בנושא של השבת. תחילה נתחיל בדיבורים ואחר-כך נפגין. האירוע אמור להתקיים בשלוש השבתות הקרובות ולכן ננסה תחילה לדבר במקום להתעמת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בת ים היא עיר הטרוגנית שבה חיים זה לצד זה חילונים ודתיים. קיים סטאטוס קוו ארוך שנים במסגרתו בתוך העיר נשמרת השבת ואילו בטיילת ובחוף הים פתוחים מרכזי הבילוי, המסעדות והפאבים ומתקיימות פעילויות שונות לתושבים. אנחנו גאים להיות עיר פלורליסטית שנותנת מקום למגוון התושבים שבה וכך נמשיך לנהוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר