הרב זילברשטיין חושף: הברכה על הממתק הצילה ממרגמה

הגאון רבי יצחק זילברשטיין חשף סיפור מדהים מימי מבצע צוק איתן: מתנדב שחילק ממתקים לחיילים ביקש מהם לברך עליהם, ובכך הציל את חייו של אחד מהם מפגיעת מרגמה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י זילברשטיין (צילום: משה גולדשטיין)

במהלך ימי הלחימה במסגרת מבצע "צוק איתן", התגייסו רבים בציבור החרדי ובפרט בארגוני החסד לסייע לחיילים ולתושבי הדרום בחלוקת אוכל ומיני מתיקה - זאת במטרה לחזקם ולעודד את רוחם. כעת מתברר כי לפחות באחת הפעמים ניצלו חייו של חייל צה"ל בעקבות כך.

עובדה מפעימה שסיפר בימים האחרונים חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק הגאון רבי יצחק זילברשטיין למקורביו, מוכיחה כי זכותה של ברכת הנהנין הצילה חיים של לוחם.

הגר"י זילברשטיין סיפר כי במהלך ימי המלחמה סיפק אחד מאנשי החסד ממתקים ועוגות לחיילים המשרתים ברצועת עזה, אולם הוסיף וכתב בכתב ידו בפתק שצירף למיני המתיקה כי הינו מבקש מהלוחמים לברך על הממתקים וכתב להם כי "לבד מעצם המצווה שבברכה הרי שהם יזכו בכך לשמירה ולהגנה מעולה".

ואכן, החיילים השתדלו לקיים את בקשתו של נדיב הלב, כך מספר הגר"י זילברשטיין. אחד החיילים, שאינו שומר תורה ומצוות, היה שואל ומברר אצל חבריו החיילים הדתיים בכל פעם לפני שהכניס דבר מאכל לפיו לגבי הברכה אותה יש לברך.

בשלב זה, הגיע הגר"י זילברשטיין ל"מופת" המדהים. באחת הפעמים, זחל החייל במהלך הקרב לעבר חברו על מנת לברר את הברכה הנכונה. בדיוק באותה דקה שהוצרך לנוע ממקומו בכדי לשאול את חבירו, נפלה פצצת מרגמה במקום בו שהה דקה לפני כן.

"פשוט וברור" אמר הרב זילברשטיין, "שרק בזכות המצווה והברכה זכה אותו חייל להינצל ממות בטוח שהרי אם היה נשאר באותו מקום היה נהרג ללא כל ספק".

הרב זילברשטיין הוסיף: "הזכות הגדולה הינה של אותו איש חסד נדיב שמלבד העובדה שזיכה את החיילים במצוות הברכה הרי ש"גילגלו" עליו מן השמיים זכות נוספת של הצלת חייל ממוות בטוח לחיים. זו ממש בחינה של מצווה גוררת מצווה ומגלגלים זכות ע״י זכאי". סיים הגר"י זילברשטיין את הסיפור לאוזני מקורביו הנדהמים מעוצמת הנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר