ניצחון לדתיים לאומיים

מועצת הרבנות אישרה פה אחד את 'כושר' הרב שטרן

בתום דיון קצר, בו השתתפו שישה מתוך תשעה חברים במועצת הרבנות הראשית, אושר 'כושרו' של הרב אריה שטרן פה אחד • הגר"ש אליטוב המכהן כנשיא זמני של המועצה ל"כיכר השבת": "התוצאה מוכיחה על אחדות בין הרבנים הדתיים לחרדים". סגן השר אלי בן דהן: "ההליך לא הוסיף כבוד לרבנות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

הקרב על רבנות ירושלים: מועצת הרבנות הראשית אשרה הצהריים (ראשון), ג' דחול המועד סוכות, את חידוש כושר הרבנות של הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים.

בהצבעה השתתפו שישה מתוך תשעה חברי מועצת הרבנות הראשית. הרב גליסברג, הרב שמעון אליטוב (מכהן כיו"ר המועצה הזמני), הרב שלוש, הרב רצון ערוסי, הרב רוז'ה והרב רפי פרץ. מן ההצבעה נעדרו חלק מן הרבנים החרדים החברים במועצה, הרב יצחק פרץ, הרב רלב"ג והרב גרוסמן.

הרב אליטוב סירב בתוקף לקיים משאל טלפוני והתעקש לקיים ישיבת מועצה בחול המועד. בסיום הישיבה אמר ל"כיכר השבת", "ביקשתי מהחברים לטכס עצה יחד ולהחליט במשותף. אני חש את כובד האחריות שמצופה היה מראשי רבני ישראל, לנהוג ביושרה ובכבוד למוסד אותו אנחנו מייצגים. חושב שהתנהגנו כפי שרבנים פוסקים היונקים את סמכותם מכוח השולחן ערוך, לגרום לקידוש שם שמים ברבים ולא חלילה להיפך".

הגר"ש אליטוב הוסיף ואמר כי "התוצאה מוכיחה שהייתה אחדות בין הרבנים החרדים לרבנים הדתיים הלאומים. ברוך השם שההכרעה נפלה פה אחד. אני מחזיר את שרביט נשיאות המועצה לגאון רבי דוד לאו שמנהיג את מועצת הרבנות ביד רמה, בנחישות וביושרה".

סגן שר הדתות אלי בן דהן הגיב לחידוש הכושר של הרב שטרן ואמר: "רב ראשי לירושלים הוא מהמשרות החשובות בעולם הרבנות בישראל והודות למאמץ של חודשים רבים הצלחנו להביא לקביעת מועד בחירות".

לדבריו, "ההתנהלות בסוף השבוע האחרון לא הוסיפה כבוד לרבנות הראשית לישראל בעיני הציבור הישראלי. אני מקווה שכעת הדרך סלולה לבחירת רב ציוני דתי כרב ראשי לירושלים".

כזכור, היועמ"ש של הרבנות הראשית לישראל, הראל גולדברג, איים כי במידה ולא יצביעו לכושר של הרב שטרן קיימת אפשרות שהרב שטרן יתבע את חברי מועצת הרבנות בחובת נזיקין.

היועץ המשפטי משגר רמז עבה וברור לרבנים המצביעים לפיו האפשרות הריאלית וההגיונית היחידה שקיימת הינה ההצבעה לטובת מתן הכושר להרב שטרן.

בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" התייחס הרב שטרן לנושא חידוש כושר הרבנות ואמר: "אני באמת מופתע, אולי אפילו קצת פגוע. למעשה אני פניתי ביושר אל הרבנות הראשית ובקשתי מהם, בסופו של דבר הם קיבלו את זה והסכימו".

אז למי יש אינטרס להוציא את זה לתקשורת? שאלנו את הרב שהגיב: "אלה שכנראה מתנגדים אליי, לא כל הציבור החרדי. אני חושב שהם מחפשים מתחת האדמה, או כל מיני אנשים שיש להם מועמד והם רוצים לסלק את הרב שטרן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר