סערת החתימות

חברי "המועצת" מכחישים: לא חתמנו נגד היתר מכירה

המחלוקת סביב 'היתר המכירה' מתלקחת בעקבות פרסום המכתב ב'יתד נאמן' נגד ההיתר עליו חתומים בכירי הרבנים הספרדים • עוזרו של הגאון רבי משה צדקה מכחיש כי חתם על המכתב • בני ביתו של הגאון רבי שמעון בעדני טוענים: "הרב לא זוכר שחתם" • גם בסביבת הגר"ש כהן מכחישים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מכחיש את החתימה. הגאון רבי משה צדקה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

סערת 'היתר מכירה' • פרסום ראשון: הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת 'פורת יוסף' מכחיש הבוקר (שלישי) כי חתם נגד 'היתר מכירה', זאת בניגוד לנוסח שמתפרסם הבוקר ב'יתד נאמן'.

כפי שנחשף אמש לראשונה ב"כיכר השבת", ב"יתד נאמן" התפרסם הבוקר מכתב עליו חתומים רבנים בכירים מהציבור הספרדי נגד 'היתר מכירה'.

תחת הכותרת "על משמר מצות השביעית", נכתב כי "בשנת השמיטה תשע"ה כל הרבנים שהתירו עד היום לא התירו לשמיטה הבאה, לכן אין לסמוך על היתר מכירה וצריך להשבית את הקרקע ולא לעשות שום עבודה בשביעית ואין לקנות את הגידולים ממי שגידל בקרקע ארץ ישראל בשביעית אף אם מכר לגוי", נכתב.

בין היתר מופיעה חתימתו של הגאון רבי משה צדקה, מבכירי רבני הציבור הספרדי, זאת לצד חתימותיהם של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי בן ציון מוצפי והגאון רבי יעקב חיים סופר.

אך הבוקר, כאמור, מכחיש הגר"מ צדקה כי חתם על נוסח המכתב.

"מישהו זייף את המכתב", טוען עוזרו האישי: "הרב לא חתם מעולם על נוסח כזה, שוחחתי עם הרב הבוקר והרב אמר לי בצורה מפורשת שלא חתם על הנושא של שנת השמיטה, הם כנראה לקחו חתימה של הרב מנושא אחר והדביקו אותה על המכתב המדובר".

מלבד זאת, גם אחד מבני ביתו הבכירים של הגאון רבי שמעון בעדני, החתום על המכתב, אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "שוחחתי עם הרב בדקות האחרונות, הרב אומר שמעולם הוא לא זוכר שחתם על מכתב מסוג זה, הוא לא זוכר שבאו אליו בנושא הזה, הרב לא פסק הלכה בעניין".

באשר לנשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, מקורביו טוענים כי הרב לא חתם על הנוסח שפורסם וכי הוא צפוי להבהיר את דעתו בימים הקרובים.
המכתב ב'יתד נאמן', הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר