סערת מכתב 'היתר המכירה'

הגר"ש כהן: "יתד נאמן משוגעים, למה פרסמו"

נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן הביע הערב את זעמו על פרסום חתימתו במכתב נגד 'היתר המכירה' ב'יתד נאמן', למרות שלדבריו לא חתם על נוסח המכתב. בעת ששב לביתו, לקראת פגישה עם נציגי ש"ס באשדוד, התבטא הגר"ש כהן בחריפות: "יתד נאמן משוגעים, למה פרסמו את זה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שלום כהן (צילום: פלאש 90)

סערת 'היתר המכירה': נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן זועם הערב (שלישי) על פרסום חתימתו במכתב נגד 'היתר המכירה' ב'יתד נאמן', למרות שלדבריו לא חתם על נוסח המכתב כפי שפורסם.

הערב, נפגש הגר"ש כהן עם חברי מועצת עיריית אשדוד מטעם ש"ס, בדרכו מישיבת 'פורת יוסף' לביתו בעיר העתיקה הביע הגר"ש כהן בפני האורחים את זעמו כנגד ביטאון 'דגל התורה' ואמר: "יתד נאמן משוגעים, למה פרסמו את זה".

אחד מהנוכחים בשיחה סיפר ל"כיכר השבת" כי "במהלך השיחה כולה היה ניתן להבין חד משמעית שהרב לא חתם על המכתב שפורסם ב'יתד נאמן', הוא היה נסער, הוא כעס על הפרסום".

יצוין כי מנכ"ל 'יתד נאמן', זליג אורלנסקי, טען הערב בראיון ל'קול ברמה' כי המכתב שהתפרסם הוא אותנטי לחלוטין והוסיף כי יש בידם את המכתב המקורי. לדבריו, יתד נאמן לא מפרסם מכתבים של גדולי ישראל לפני שאמיתות החתימות נבדקת מול הרבנים.

כזכור במכתב שפורסם הבוקר ב'יתד נאמן' תחת הכותרת "על משמר מצות השביעית", נכתב כי "בשנת השמיטה תשע"ה כל הרבנים שהתירו עד היום לא התירו לשמיטה הבאה, לכן אין לסמוך על היתר מכירה וצריך להשבית את הקרקע ולא לעשות שום עבודה בשביעית ואין לקנות את הגידולים ממי שגידל בקרקע ארץ ישראל בשביעית אף אם מכר לגוי", נכתב.

בין היתר מופיעה חתימתו של הגאון רבי משה צדקה, מבכירי רבני הציבור הספרדי, זאת לצד חתימותיהם של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי בן ציון מוצפי והגאון רבי יעקב חיים סופר.

כפי שפורסם לראשנה ב"כיכר השבת", עוזרו האישי של הגאון רבי משה צדקה, אומר כי "מישהו זייף את המכתב. הרב לא חתם מעולם על נוסח כזה, שוחחתי עם הרב הבוקר והרב אמר לי בצורה מפורשת שלא חתם על הנושא של שנת השמיטה, הם כנראה לקחו חתימה של הרב מנושא אחר והדביקו אותה על המכתב המדובר".

גם אחד מבני ביתו הבכירים של הגאון רבי שמעון בעדני, החתום על המכתב, אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "שוחחתי עם הרב בדקות האחרונות, הרב אומר שמעולם הוא לא זוכר שחתם על מכתב מסוג זה, הוא לא זוכר שבאו אליו בנושא הזה, הרב לא פסק הלכה בעניין".

המכתב שפורסם ב'יתד נאמן'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר