פרוש ניחם את משפחת השוטר הדרוזי: "זידאן עשה מעשה אמיץ ושילם בחייו"

ח"כ מאיר פרוש ניחם את בני משפחתו של השוטר הדרוזי זידאן סייף, שנהרג בטבח בבית הכנסת, ואמר: "זידן בא ועשה מעשה גבורה, עשה את המעשה האמיץ ושילם בחייו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ח"כ מאיר פרוש מסיעת 'יהדות התורה' הגיע בשעות הצהריים (ראשון) לנחם את בני משפחתו של השוטר הדרוזי זידאן סייף, שנהרג בטבח בבית הכנסת.

אל פרוש התלווה ראש המועצה תתא"ל במיל' מעדא חסבאני, ואמין זאהר שהיה עוזרו לענייני דרוזים במשרד הבינוי והשיכון.

בני המשפחה סיפרו לח"כ פרוש, על ערכי הנתינה ועל האומץ הלב של זידן, שלא היה אמור להיות הראשון שהגיע לזירת הטבח, אך החינוך שינק מהבית, גרם לו לנסות להציל אנשים חפים פשע במעשה הגבורה שלו ניצלו אנשים וזה מנחם אותנו. בנוסף הם ביקשו מח״כ פרוש שיעזור להם להנציח את השם של בנם.

יו"ר המועצה תא"ל במיל' מעדא חסבאני אמר כי "הסימבוליות של האירוע הזה, שבתוך בית כנסת, כאשר מחבלים שפלים רוצחים בדם קר, נכנס שוטר דרוזי, שבכלל לא היה אמור להיות שם, ומחרף את נפשו, על מנת להציל חפים מפשע, מעידה על ברית אחים ולא רק דמים".

ח"כ פרוש ניחם את בני המשפחה וסיפר על משה רבינו שהיה חתן של יתרו, כאשר דווקא השם משה נשאר חרוט, על אף שהיה לו 9 שמות, זאת בעקבות עניין של מסירות נפש של בתיה שהצילה אותו במסירות נפש.

בדבריו אמר: "כתוב 'ותקרא את שמו משה', ומספרים חכמים, שהרי למשה רבינו היה תשע שמות, למה נשאר דווקא השם משה, את השם משה נתנה בתיה בת פרעה, יש לזה 2 פירושים במדרש, הראשון, כדי להודיע את השכר שמקבל גומל חסידים, בתיה רצתה להציל את משה רבינו, כשהיה בתוך התיבה על שפת היאור, הוא בכה, ובתיה הצילה אותו, לכן השם משה נשאר, כי השם הזה מבטא את גמילות החסדים שבתיה עשתה, הפירוש השני למה נשאר חרוט השם משה, בגלל שהשם משה מבטא מסירות נפש, משה הלך להיטבע ביאור, בא בתיה והצילה אותו, עשתה מעשה של מסירות נפש, דבר שעושים במסירות נפש נשאר לעולמי עד".

"אני באתי לפה, ויש לזכור שמדינת ישראל עוברת הרבה, יש הרבה פיגועים, אך פיגוע כזה, לא נראה הרבה זמן, כאשר המתפללים היו חסרי אונים, התפללו ולא ידעו איך להציל את עצמם, בא זידן ועשה מעשה גבורה, עשה את המעשה האמיץ ושילם בחייו, זה ברית אחים, ההקרבה הזאת לעזור לשני, לעזור לזולת, זה דבר שלא ישכח לעולם, כמו אצל משה”, אמר ח”כ פרוש.

פרוש הוסיף והבטיח למשפחה: "אנחנו נעזור ונעשה ככל יכולתינו להנציח את זכרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר