הפלג הירושלמי מתכנס

"המסר לשלטון - שיש ציבור שלא מיוצג ע"י אף מפלגה"

לקראת כינוס 'אז נדברו' של הפלג הירושלמי באצטדיון הארנה בירושלים, שמעו תלמידיו של הגר"ש אוירבך דברים מפי אחד מתלמידיו על חובת השעה. במפלגת 'בני תורה' מבהירים כי לראשונה הרב אוירבך יתייחס ל"רדיפת נאמניו ותלמידיו" כמו כן תוכרע על-ידו בכינוס סוגיית ההצבעה או אי ההצבעה בבחירות (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כמידי שבת נאספים בני תורה ותלמידים בביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך לשיחת חיזוק בסעודה שלישית בשבת קודש.

לאחר שהבדיל הגר"ש אוירבך על הכוס, הוא כיבד את הרב שלמה זלמן ברנד, אברך הלומד בישיבת מיר, שהנחה את כנס הרבנים נגד הגיוס לצה"ל, כדי שידבר על הכינוס 'אז נדברו' שיתקיים ביום ראשון הבא באצטדיון 'הארנה' בירושלים.

הרב ברנד פתח את דבריו עם ציטוט מפרשת השבוע על שבט לוי שלא התקלקל בחטא העגל מאחר ועסוק בתורה והסביר כי "זה המצב בדורנו, כפי שדיבר ראש הישיבה בשבוע שעבר, על הקרירות שקיימת בדור בענין המכללות, ועל הקרירות שנגרמת מהדיבורים על האפשרות לשרת בצבא".

הרב ברנד סיפר כי פגש אברך שמחתן ילדים ששאל אולי צריכים לצאת לעבוד כדי לפרנס ולחתן את הילדים, אך הוא ענה לו: "אתה הרי קרוב של ר' גרשון לפידות, ואותו הרב לפידות שהיה נחשב בשעתו ל'מתמיד' של ירושלים אמר שכשיגיע לבית דין של מעלה יבקש מריבונו של עולם שאת חלקו בעולם הבא יקבל כ'סטנדר עם גמרא מסכת שבת ורמב"ם, עם כוס קפה וסיגריה'. כזו הייתה שמחתו ושקיעות עם בתורה, ובכל זאת חיתן את כל ילדיו".

"אני חוזר על דברי הראש ישיבה, שהכנס בשבוע הבא הוא לשם חיזוק הדת, וההשתתפות בכנס מחזקת את התורה בעצמה כי זהו גופי תורה ממש. אני קורא לכולם לא להשתמט, אברכים ובחורי ישיבות בואו להתחזק", קרא הרב ברנד.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכינוס שיתקיים באיצטדיון הארנה בירושלים, יישא הרב שמואל אוירבך דברים על גזירת הגיוס. כמו כן צפוי הגר"ש להתייחס ככל הנראה לנושא כבוד בין אדם לחבירו ועל מסע הרדיפה שעוברים תלמידיו ונאמניו עקב נאמנותם לדרכו והשקפתו. כמו כן בנאומו, בענין הצבעת (או אי הצבעת) תלמידיו ונאמניו בבחירות הקרובות.

ל"כיכר השבת" נודע על מצגת וידאו מיוחדת שתוקרן להמוני המשתתפים בכינוס. במצגת שתוקרן תחת הכותרת 'מסורת הדורות' ייחשפו לראשונה קטעי וידאו נדירים ממאבקים שהתקיימו בארץ ישראל אל מול גופי המדינה מאז הקמתה. כמו"כ ייחשפו תיעודים נדירים בני מאה שנה ויותר על היהדות החרדית שלפני מלחמת העולם השנייה, ר' מיכל טוקצינסקי וישיבת עץ חיים, שיעור כללי שמסר הרב מפוניבז לפני השואה, ועוד קטעי וידאו נדירים שלא נחשפו מעולם.

במצגת ייבחנו ההבדלים בין התקופות והמערכות השונות, ויוצגו ההשוואות בינם לבין תקופתינו ומערכת גזירת הגיוס מולה אנו מתמודדים כיום.

בכיר בתנועת "בני תורה" אומר ל"כיכר השבת" כי "ראש הישיבה עומד לישא דברים חדים וברורים גם על רדיפת תלמידיו ונאמניו, זהו דבר שלא קרה עד היום שראש הישיבה נואם על הדברים הכואבים הללו בראש חוצות, אנחנו תמיד שומעים ממנו על כך כשאנו פונים אליו בעצה ותושייה בעניינים הללו, אך מעולם ראש הישיבה לא דיבר על כך ברור כפי שאנחנו שומעים מראש הישיבה על כוונתו לדבר בכינוס".

"כמו כן סאגת השמועות תבוא לסיומה כשראש הישיבה יורה לרבבות נאמניו על ההצבעה או אי ההצבעה בבחירות. למרות כל השמועות ברחוב אין לנו הערכה מה ראש הישיבה יורה בענין", הוא מוסיף.

"המסר לשלטונות בכינוס הוא חד משמעי, ישנו ציבור שנאמן לדרכו של ראש הישיבה בלבד, ושלא מיוצג ע"י אף מפלגה. וכי כל הסכם כזה או אחר עם מפלגה חרדית אינה מייצגת את עמדת הציבור שנאמן לדרכו של ראש הישיבה", מוסיף הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר