המחדל בהלווית פוסק הדור

במשטרה הודפים הביקורת: "כמות שוטרים גדולה לא הייתה עוזרת"

יממה אחרי האסון בהלווית מרן פוסק הדור, גורמים במשטרה דוחים את הביקורת "האנשים פשוט רצו להגיע ולגעת במיטת הרב ואף דבר או אף שוטר לא היה מצליח לעצור אותם" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שלומי כהן כיכר השבת)

המחדל בהלווית פוסק הדור: יממה לאחר האסון הכבד במסע הלווייתו של מרן פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, המשטרה עדיין מתמודדת עם הביקורת הקשה כלפיה, מצד גורמים שונים הטוענים כי אם היו נערכים אחרת אולי היה אפשר למנוע את האסון.

במשטרה מנסים להדוף את הביקורת, גורמים במשטרה אומרים היום (שני) ל"כיכר השבת": "ציפנו לכמות כזאת גדולה של משתתפים בהלוויה, חשבנו שיגיעו לפחות מאה אלף איש וכך היה. לא הופתענו מכמות המשתתפים. אבל למרות כל ההכנות המוקדמות לא יכולנו לצפות את מה שקרה בסמוך לבית המדרש".

הם דוחים את הטענות נגדם כי אם היו יותר שוטרים ניתן היה למנוע את האסון, "כמות שוטרים גדולה יותר לא הייתה עוזרת כלל ולא מונעת את מה שקרה. האנשים פשוט רצו להגיע ולגעת במיטת הרב ואף דבר או אף שוטר לא היה מצליח לעצור אותם".

תיעוד בלעדי: עשרות נרמסים בהלווית פוסק הדור (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

"ברור לכולם שאלמלא פעילותם של מאות השוטרים, שאבטחו את האירוע, התוצאה שאותה חווינו כולנו הייתה קשה הרבה יותר", הוסיף גורם במשטרה.

במשטרה אומרים כי הם נערכו למסע הלוויה עוד בזמן שפוסק הדור שהה בבית החולים: "אנחנו נערכנו לגרוע מכל בזמן שהגרוע קרה - כשהרב היה במצב קריטי בבית החולים מעייני הישועה. התכנון היה בכלל שנציב מסכים ברחובות העיר כדי שיהיה פחות עומס באזור הלוויה עצמה אבל השבת דחתה את הכול. לא יכולנו להתארגן עם זה".

במסע הלוויה נהרג האברך ר' מרדכי גרבר זצ"ל, בן 27 מאלעד, שהותיר אחריו אשה וילד. הלוויתו התקיימה אמש באלעד ובישיבת חכמי לובלין בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר