"בגלל אגו": 'ועדת ההלוויות' בבני ברק תקועה

בעקבות "אסון ההלוויה" החליטו בעיריית ב"ב להקים ועדה שתפקח על הלוויות גדולות, אלא שארגוני ההצלה מתקוטטים והעניין תקוע. גורמים טוענים: "הכל בגלל אגו" (חרדים בארץ)

זירת האסון בהלוויה (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

מאז "אסון ההלוויה" לפני כשבוע, בו קיפחו את חייהם שני משתתפים במסע ההלוויה של מרן פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, הרב מרדכי גלבר ז"ל והחתן יצחק סאמט ז"ל, נוצרה דרישה להקמת ועדה בלתי תלויה על מנת לאבטח אירועים המוניים השונים הנערכים בעיר בני ברק, שם התרחש האסון.

אלא שכבר בימים הראשונים לניסיונות ההקמה החלו להתקוטט ארגוני ההצלה והעירייה מי יענוד את כתר הוועדה החדשה, שתבחן את ארגון האירועים הגדולים הבאים בכדי למנוע אסונות מחרידים נוספים.

הכל החל כאשר יו"ר ארגון "עזר מציון", הרב חנניה צ'ולק, ביקש להקים ועדה כללית שתשלב בין כל הארגונים והעמותות השונות העוסקות בתחום הצלת חיים. הדיין הגאון רבי יהודה סילמן וארגון "איחוד הצלה" הצטרפו ליוזמה ומיד לאחר קבלת החלטתם פנו לראש העיר חנוך זייברט בבקשה שזה יאות להשתתף בוועדה ואולי אף יעמוד בראשה.

ראש העיר, שבתחילה נענה לבקשה, עשה לאחר מכן צעד לאחור, משום שלטענת גורמים המעורבים בנושא, נפגע מכך שהצדדים נפגשו במטרה להקים ועדה ורק אז נזכרו לפנות אליו בכדי לקבל את הסכמתו.

במקביל, גם בארגון "הצלה גוש דן" מיהרו לפנות לראש העיר וביקשו להקים עמו ועדה שהעומד בראשה יהיה ככל הנראה הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, רב מערב העיר והארגון, וראש העיר נענה לבקשתם.

ב"כיכר השבת" פורסם לראשונה על דבר קיומה של אותה ועדה עירונית, שאמורה הייתה להתכנס אתמול (ראשון) בבניין העירייה, אולם זו נדחתה לעוד מספר ימים בשל לכתו של הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל, שנטמן בבית העלמין בעיר.

‫השאלה הגדולה כעת היא האם לאור חילוקי הדעות והמחלוקות בין הצדדים יצליחו האישים והארגונים השונים לשלב ידיים ולאחד כוחות להקמת ועדה משותפת בראשות רבנים המזוהים עם שני הארגונים או שאולי היוזמה המבורכת תתמוסס רק בגלל חילוקי דעות.

לדברי גורמים שהיו מעורבים ביוזמה: "אם בארגון איחוד הצלה היו מסכימים להצטרף ליוזמה של העירייה והצלה גוש דן הרי שהכל היה יכול לעבוד כפי שצריך והיוזמה היתה יוצאת לדרך. חבל שיש כאלו שתוקעים מקלות בגלגלים בגלל עניינים של כבוד מדומה".

מנגד, גורמים אחרים מאשימים דווקא את הרשויות בכך שהיוזמה לא יוצאת אל הפועל וטוענים כי בסופו של דבר יוקמו 2 וועדות שיתחרו ביניהם על אישורי האבטחה, מה שיגרום לכאוס מוחלט באירועים הבאים.

אפי פלדמן מארגון 'איחוד הצלה - בני ברק' מסר בתגובה: "לרגע לא היינו צד בשום מחלוקת כזו או אחרת בנושא".

לדבריו: "הבענו את הסכמתנו החל מקרות האסון ואף נשמח להשתתף בכל ועדה או ישיבה שתקום על מנת להפיק לקחים ולהיות מוכנים בתיאום עם כל הגופים לכל אירוע בתקווה שלא יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר