ההכרעה נפלה

הרבנים לחברי המועצה: הצביעו נגד ה"ספורטק"

בזמן שבכירים חרדים בעיריית ירושלים מנסים לשכנע כי המאבק על תקציב ה'ספורטק' שצפוי לעלות להצבעה בעיריית י-ם מיותר, ל"כיכר השבת" נודע כי הוועדה למען השבת, שמונתה על ידי גדולי ישראל הספרדים והאשכנזים הורתה לנציגים להצביע נגד התקציב. "יגרמו חילולי שבתות המוניים". המכתב המלא (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

המאבק על קדושת ירושלים: בזמן שבכירים חרדים בעיריית ירושלים מנסים לשכנע כי המאבק על תקציב ה'ספורטק' שצפוי לעלות להצבעה בעיריית ירושלים מיותר, ל"כיכר השבת" נודע כי הוועדה למען השבת, שמונתה על ידי גדולי ישראל הספרדים והאשכנזים וחברי מועצת העיר החרדים מחויבים לה החליטה להצביע נגד התקציב.

במכתב רשמי שנשלח הערב לחברי מועצת העיר החרדים והגיע לידי "כיכר השבת" פוסקים הרבנים: "כאשר נשאלנו אודות הפרויקט 'ספורטק' המתוכנן בעמק הארזים בצפון ירושלים, הננו להודיע דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, שיש להתנגד ולהצביע נגד הפרויקט וקידומו בכל פורום שהוא".

"מהתוכנית כפי שהוצגה עולה, כי הקמתה תגרום לחילול שם שמים וחילולי שבתות המוניים רח"ל בפלטרין של מלך" קבעו חברי הוועדה.

כאמור, מועצת עיריית ירושלים צפויה להתכנס מחר (חמישי) לאשר את העברת התקציב למתחם 'הספורטק' בעמק הארזים בעיר, מתחם הממוקם בכניסה לעיר ומעורר מחלוקת במסדרונות כיכר ספרא.

הסיפור החל כאשר בשנה שעברה ביקש ראש העיר ניר ברקת לבנות מתחם 'קאנטרי' בשכונת רמות בירושלים ובתוכו בריכת שחייה אולימפית. הסיעות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' פתחו במאבק נגד ראש העיר בטענה שמדובר במתחם מלא בפריצות - מה שעלול לפגוע ברגשות הציבור החרדי שבשכונה.

לאחר משא ומתן ומאבק הוצעה פשרה, בהסכמת הרבנים, לפיה המתחם יעבור לעמק ארזים שבכניסה לעיר. המתחם עצמו ייקרא 'ספורטק', ואילו הבריכה תישאר ברמות ותותאם עבור הציבור החרדי.

בסיעות החרדיות ראו בכך הישג גדול, המתחם שכמעט נבנה בסמוך לשכונה חרדית הועבר לכניסה לעיר, הרחק מהשכונות החרדיות והבריכה שיועדה רק לציבור החילוני תשמש דווקא את התושבים החרדים.

בכיר ביהדות התורה אמר מוקדם יותר ל"כיכר השבת": "איך נסתכל לראש העיר בעיניים? הוא הגיע איתנו להסכם אחרי אישור הרבנים, העביר את המתחם לעמק הארזים ועכשיו אנחנו יוצאים גם נגד זה? 'הרצחת וגם ירשת?', ראש העיר לא יאמין לנו יותר". עם זאת הוא מדגיש: "נצביע אך ורק על פי הוראה רבותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר