נגמרו התירוצים

המבחן האמיתי של אריה דרעי יוצא לדרך - שוב / פרשנות

יו"ר ש"ס אריה דרעי עוזב את משרד הכלכלה בדרכו למשרד הפריפריה, שם הוא יוכל לדאוג ל"שקופים" שהצביעו עבורו ולשפר את מצבם. כעת, המבחן האמיתי של דרעי מתחיל, שוב (פרשנות)

ישי כהן | כיכר השבת |
המבחן מתחיל, שוב. אריה דרעי (צילום: כיכר השבת)

"אריה דרעי לא יושב ראש, הוא לא מצליח להוביל, שני ראשים לא יכולים להוביל. מפריעים לו מבפנים", זה מה ששמענו מבכירי ש"ס הקרובים לדרעי, חודשים לאחר חזרתו למפלגה, גם דרעי עצמו טען זאת, לאחר שהציבור שאל מדוע לא רואים תוצאות לאחר חזרתו של אריה לפוליטיקה.

לאחר חודשים ארוכים, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל מינה את אריה דרעי ליושב ראש ש"ס, אלי ישי עבר לכהן כמספר 2 (והתקשה להשלים עם החלטת מרן), הציבור המשיך להמתין לתוצאות ואך אלו בוששו מלהגיע. "קשה להיות באופוזיציה", אמרו אז בש"ס והסבירו שזו הסיבה שדרעי לא מצליח לתפקד. "הוא עסוק בעימות עם אלי ישי ובמקביל אין לו משרד ממשלתי, זה בלתי אפשרי", הוסבר.

חודשים לאחר מכן, מדינת ישראל הלכה לבחירות, אלי ישי פרש מש"ס והתמודד עם מפלגת 'יחד', נחל תבוסה בבחירות וש"ס נשארה המפלגה המזרחית היחידה בכנסת.

בתאריך כ"ה באייר תשע"ה, בהתרגשות רבה, אריה דרעי הושבע - שוב - לשר וימים ולאחר מכן נכנס לכהן כשר הכלכלה, הנגב והגליל. "זה המשרד עבור האנשים השקופים", אמר שר הכלכלה היוצא נפתלי בנט לשר הנכנס דרעי. הציבור הספרדי-חרדי והמזרחי בכלל הרגיש גאווה וסגירת מעגל. דרעי חוזר להיות שר בכיר סביב שולחן הממשלה.

"כעת דרעי אחראי על העובדות לחרדים, מעונות, מכללות, תקציבים, זה ה-משרד", אמרו מקורביו, וכולם ציפו שסוף סוף נראה את המהפכה חוזרת והשקופים יקבלו צבע יציב.

תזכורת: אריה דרעי נכנס בהתרגשות למשרד הכלכלה

בעת כניסתו למשרד הכלכלה, אמר דרעי בטקס: "אני לא בא לעבוד כאן בשביל התקשורת, זה מעניין מאוד אבל זו לא התוצאה, אנחנו נעבוד ונעשה מה שצריכים לעשות". לא מעט פרשנים טוענים כעת כי דרעי סרב לחתום על מתווה הגז רק בגלל החשש מהתקשורת, במידה וזה נכון נקווה שב"משרד הפריפריה" נראה דאגה לחלשים ולא לכותרות.

כאמור, כעת נכנס אריה דרעי לכהן כ"שר הפריפריה", השר הממונה על הציבור המצביעים של ש"ס, החלשים, השקופים - או כל כינוי אחר שתמצאו במילון של ש"ס.

הגימיק שנקרא "משרד הפריפריה" יתפוס בציבור, הציבור החלש, השקוף, יצפה כעת לראות תוצאות, לראות את דרעי דואג להם.

אין ספק שאריה דרעי הוא אחד השרים המוכשרים בממשלה, הגאווה החרדית - ספרדית, אם ירצה - עם קצת רענון בצוות הלשכה - הוא יצליח לשנות סדרי יום ולשפר את מצבם של "השקופים" במדינה.

אם יצליח, בבחירות הבאות - הוא יוכל להציג לציבור השקופים את ההישגים ולשכנע אותם מדוע הוא זה שמייצג אותם ולא משה כחלון, למשל. אם לא - הוא יספק את הסחורה למתנגדיו. תירוצים הוא כבר לא יוכל לתת, הוא יו"ר, הוא בממשלה, הוא שר - ולא סתם שר, שר הפריפריה. הציבור ירצה לראות תוצאות.

אנחנו נאחל בהצלחה לשר הפריפריה, הצלחתו היא הישג ובשורה לציבור כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר