אחרי מות

הגר"י בעלסקי זצ"ל התנער מ"הפלג הירושלמי"

לאחר פטירתו של הגר"י בעלסקי זצ"ל, ראש ישיבת "תורה ודעת" בארה"ב, והניסיון לייחס לו תמיכה ב"פלג הירושלמי", מבהירים היום אברכים כי הבהיר את דעתו נגד צירוף חתימתו לתמיכה בהם (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י בעלסקי זצ"ל (באדיבות המצלם)

פטירתו של הגר"י בעלסקי זצ"ל, ראש ישיבת "תורה ודעת" בארה"ב, גרמה לאבל כבד בעולם הישיבות, אך לצד האבל היו שביקשו להזכיר כי ראש הישיבה המנוח תמך בעבר יחד עם ראשי ישיבה נוספים מארה"ב ב"פלג הירושלמי" על רקע המחלוקת בציבור הליטאי.

אלא שהבוקר (שלישי) מזכירים אברכים במדור "רשות הרבים" בעיתון "יתד נאמן" כי הגר"י בעלסקי היה נאמן לגדולי הדור מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי וכי החתימה הוצאה תחת ידו במרמה.

וכך נכתב בעיתון: "השבוע נלקח מאיתנו אחד מגדולי התורה והיראה של היהדות החרדית בארה"ב, הגר"י בעלסקי זצוק"ל, ומן הראוי ללמוד מדרכיו ומעשיו ולקחת הלכה למעשה בדבר כבוד החכמים וההתבטלות המוחלטת לגדולי הדור אשר נושאים על כתפיהם את עול הישיבות, הכוללים, בתי החינוך והקירוב בכל מקום ומקום.

"וכמה נצטער אותו צדיק על דבר זה כאשר ניסו לשרבב את שמו בדבר ובמכתב שכתב לפני כמה חודשים כתב, 'כבודם של החכמים יקר בעיני מאוד מאד ומאשר יקרו בעיני נכבדו ואני אהבתים, ומבקש אני מידידי לחונן לי בזה מנוח אשר ייטב לי ושלא להתחשב בשום דבר שיצא על שמי עד הנה'".

עוד מציין הכותב כי "ואליו הצטרף הגאון הגדול רבי דוד פיינשטיין שליט"א ראש מתיבתא "תפארת ירושלים", חבר מועצג"ת ומגדולי הפוסקים. וכמה אנו התלמידים צריכים ללמוד מדבריו ומעשיו ולהתחזק ולהיזהר בדבר חמור וחשוב זה".

כאמור הגר"י בעלסקי זצ"ל פרסם מכתב בו הצהיר: "הראו לי מספר מכתבים הנוגעים אל המתרחש בארעא דישראל, ובאחדים מהם ביקשו לצרף שמי הפעוט כאילו יש לי דעה בכל אלה. ליהוי ידוע דהכנסת שמי בזה באיזה צורה שתהיה היא נגד רצוני ומצערת לי מאד ואף מזקת לבריאותי רח"ל".

"כבודם של כל החכמים יקר בעייני מאד מאד ומאשר יקרו בעיני נכבדו ואני אהבתים. ומבקש אני מידידי לחונן לי בזה מנוח אשר ייטב לי ושלא להתחשב בשום דבר אשר יצא על שמי עד הנה, ולאוי שלא שמענו מכל זה כי פה זכינו שהתחלקות בדעות אינה יוצאת לרחוב ולא נכנסת בין כותלי ביהמ"ד. החותם בדמע חיים ישראל הלוי בעלסקי", לשון המכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר