פרשת סרבן הגט

בג"ץ הקפיא את שליחת המיליונר החרדי לכלא

כשבוע לאחר שבית הדין הרבני שלח לכלא מיליונר חרדי בעקבות סירוב בנו במשך 19 שנים לגרש את אשתו שהפכה לנכה, בית המשפט העליון הקפיא את שליחתו לכלא עד לדיון בעניינו (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כשבוע לאחר שבית הדין הרבני בתל אביב החליט לנקוט בצעד חסר תקדים ולשלוח לכלא מיליונר חרדי בעקבות סירוב בנו במשך 19 שנים לגרש את אשתו שהפכה לנכה, בית המשפט העליון הכריע היום (שלישי) להקפיא את שליחתו לכלא עד לדיון בעניינו של אבי המעגן.

כזכור, לפני כשבוע פסק אב בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, הגאון הרב שלמה שטסמן, לשלוח את אבי המעגן לכלא עד שבנו יגרש את אשתו, כשהדיין מציין כי "פרשת עיגונה המתמשך והאכזרי של התובעת היא אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים".

תחילתו של הסיפור לפני 19 שנה, כאשר בני זוג חרדים נישאו, התגוררו בארצות הברית ומאז נולדו להם שני ילדים. לפני כעשר שנים הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל ובמהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה. לאחר טיפול היא נשארה נכה ומוגבלת.

לאחר האירוע המוחי החליט בעלה לנטוש אותה יחד עם ילדיו וחזר לארה"ב, מאז נשארה האישה עגונה ללא גט. בית הדין הרבני בת"א חייב את הבעל לגרש את אשתו אך זה בחר להתעלם מהחלטת בית הדין.

בבית הדין ובאגף העגונות ניסו לבדוק מדוע הבעל מסרב לגרש את אשתו הנכה, והגיעו למסקנה כי אביו של סרבן הגט, שכאמור מדובר באיש עסקים ידוע במגזר החרדי - יחד עם אשתו - הם העומדים מאחורי העיגון.

כאשר הגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, זימן אותם בית הדין הרבני למתן עדות ואף הוציא כנגדם צו עיכוב יציאה מהארץ עד למיצוי העדות. בבית הדין מספרים כי "בשלב זה הפעילו ההורים לחצים כבדים באמצעות רבנים ואישי ציבור ששלחו אל בית הדין, תוך ניסיון לשבש הליכי משפט".

בית הדין קבע כי המיליונר החרדי "הוא העומד באופן מרכזי ואקטיבי מאחורי עיגון כלתו על ידי סרבנות בנו. ברצותו יאריך את עיגונה ואם ירצה יקצרה – ועל כן יש להטיל עליו סנקציה ראויה והולמת. על הנתבע (אבי הבעל) אנו מטילים ומצווים מכוח סעיף 7 לחוק בתי הדין וסעיף 6 לפקודת בזיון בית המשפט – מאסר למשך 30 יום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר