חשיפת "כיכר השבת"

שקד רוצה את הדיין לביא בבית הדין הגדול - בניגוד לעמדתו

השרה איילת שקד העלתה את מועמדותו של הרב אוריאל לביא לבית הדין הגדול - זאת למרות שאינו רוצה להתמודד לתפקיד. גם הבוקר, היא מתעקשת שהוא ייכנס לדיל עם המפלגות החרדיות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הוועדה למינוי דיינים, השבוע (באדיבות המצלם)

חברי הוועדה למינוי דיינים, במיוחד אלו המשתייכים לציבור החרדי, הופתעו לגלות בפתח הישיבה השבוע ששרת המשפטים איילת שקד מעלה את שמו של הדיין הרב אוריאל לביא כמועמד לתפקיד דיין בית הדין הגדול.

מי שהופתע יותר מכולם היה הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, מי שהעביר את הרב לביא לאב"ד בירושלים בתמורה להתחייבות שלא יתמודד לבית הדין הגדול בשלושת השנים הקרובות.

הרב לביא מצפת, מי שמוכר כמי שהתיר אשה מעגינותה למרות שבעלה היה חי ומאושפז כצמח, התמודד בתחילה לבית הדין הגדול. הרבנים החרדים התנגדו בכל תוקף למינוי. הגר"י יוסף אף הגדיר אותו כ"מתיר אשת איש", אך החליט להעבירו לכהן בכאב"ד בירושלים בתמורה לכך שלא יתמודד לבית הדין הגדול.

לדברי בכיר בוועדה, בתחילה החרדים זעמו על הצעד, אך קיבלו מסר מהרב לביא - "אני לא רוצה להתמודד, הסרתי את שמי, אני עומד בהתחייבות", אמר לביא שאף העביר את המסר ישירות לשקד.

למרות זאת שקד בחרה להעמיד את הרב לביא לבחירה, בניגוד לבקשתו, ולאחר הבחירות החשאיות זכה הרב לביא בחמישה קולות, שניים פחות ממה שהיה זקוק בכדי להיבחר.

גם הבוקר השרה איילת שקד מעוניינת ברב לביא, היא ממשיכה להעביר מסרים ברורים למפלגות החרדיות ולרבנים הראשיים שהיא רוצה את הרב לביא בבית הדין הגדול, במסגרת הדיל, זאת בכדי שתוכל להציג הישג משמעותי לציבור הדתי לאומי.

טרם ברור כיצד יסתיים המשא ומתן בין החרדים לציונות הדתית וארגוני הנשים. נכון לעכשיו, נמשכת ההתנגדות הנחרצת ללביא.

שרת המשפטים איילת שקד סרבה להתייחס לפרטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר