דע מה שתשיב: גשייד מגיב לשטרסלר

מנחם גשייד יועצו הבכיר של סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ועוזרו האישי של הרב פירר, מגיב לפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר (דעות)

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
גשייד את ליצמן. (פלאש 90)

בשבוע שעבר פרסם הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר מאמר תחת הכותרת "משרד שיש לו מדינה" ובו תקף גורמים חרדים הקשורים לשירותי הבריאות בישראל:

"עד לפני חצי שנה היה ד"ר בהגיראת פראסאד מנהל מחלקה בבית חולים במומבאי. אבל אז הוא החליט להתגייר, לעלות לישראל, לחיות כחרדי ולעבוד כרופא בקרית ארבע.

הסיפור שלו הזכיר לי שיחה עם ראש ישיבה חרדי, אותו שאלתי: אם אתם לא לומדים לימודים כלליים, איך יהיו לכם רופאים? "אנחנו מייבאים אותם מאמריקה", הוא אמר בחיוך. עכשיו מתברר שאפשר לייבא גם מהודו.

ואמנם, מספר הרופאים החרדים בישראל מועט ביותר, וכך גם מספר האחיות החרדיות. אבל עובדות אלה לא מונעות מהחרדים להיות גורם מרכזי ומשפיע מאוד על חלוקת תקציבי משרד הבריאות, מעמד הרופאים וההשקעות בבתי החולים.

הרב אלימלך פירר, למשל, הוא דוגמה מובהקת לכך. חרדים רבים ואף חילונים רבים מתייעצים עמו לאיזה רופא ללכת, היכן כדאי לבצע ניתוח ומקשיבים לו ללא ערעור. כתוצאה מכך הוא מחזיק בידיו כוח אדיר, כי אין רופא שיעז לומר עליו מלה רעה בפומבי, כי אז הרופא הזה פשוט לא יקבל יותר קליינטים. פירר אף יושב במועצת המנהלים של בית החולים תל השומר.

ישנו גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), שהחליט באחרונה להקים ועדת חקירה שתחקור את האשמות החרדים נגד בית החולים הדסה. כמו כן, יהודה משי זהב, מייסד זק"א, משתתף בדיונים במערכת הבריאות שבהם מוכרעות שאלות כמו היכן ימוקם מכשיר MRI חדש.

אז גם בלי רופאים חרדים ואחיות חרדיות - החרדים שולטים ומשפיעים מאוד גם בתחום החשוב הזה", כתב שטרסלר.

הבוקר מגיב לו מנחם גשייד בדברים נוקבים, כשהוא מעמיד את העובדות על דיוקן:

ברצוני להעמיד דברים על דיוקם. בהתייחס לרב פירר כותב נחמיה שטרסלר כי הפונים הם "חרדים רבים ואף חילונים רבים". כאחד שמתנדב באגודה זה כעשור אני יכול להעיד, כי רוב הפונים הם חילונים, כמו שיעורם בכלל האוכלוסייה, והרב פירר עונה לכל פונה, דתי ושאינו, יהודי ושאינו.

עוד כותב שטרסלר "כי אין רופא שיעז לומר עליו מלה רעה בפומבי". רק לפני כשנתיים התפרסמה כתבת שער במעריב שבה לא מעט רופאים התראיינו בשמם והביעו ביקורת על הרב פירר. כמו כן, הרב מפנה מטופלים לרופאים שאין בינם לבינו כל קשר רק משום שהוא סבור שהם רופאים מיוחדים במינם. לעומת זאת לא פעם רופאים הנחשבים לידידיו מופתעים לדעת שהוא המליץ על רופא אחר.

"פירר אף יושב במועצת המנהלים של בית החולים תל השומר", כותב שטרסלר, אלא שלבית החולים הזה אין מועצת מנהלים ולא כל פורום דומה מכל סוג שהוא.

בהתייחסו לסגן שר הבריאות, שבחצי השנה האחרונה אני משמש כיועצו, כותב שטרסלר, כי יעקב ליצמן "החליט באחרונה להקים ועדת חקירה שתחקור את האשמות החרדים נגד בית החולים הדסה". האמת היא, שליצמן לא הקים ועדת חקירה. אדרבא הוא ביקר כמה פעמים בהדסה, הביע אמון כללי ברופאים והבהיר כי תמיד יש טעויות נקודתיות, ואם יהיה צורך הדבר ייבדק, כמו כל טעות אחרת. ליצמן אף הבהיר לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' חיים הרשקו, כי במקרה שהמשפחה תחליט להתלונן נגד בית החולים, תידרש ועדת בדיקה כמו במקרים דומים. אך גם ועדה זו לא הוקמה ולו בשל העובדה שהמשפחה לא פנתה בתלונה רשמית לנציב קבילות הציבור.

עוד כותב שטרסלר, "יהודה משי זהב משתתף בדיונים במערכת הבריאות שבהם מוכרעות שאלות כמו היכן ימוקם מכשיר אם-אר-איי חדש" - לא היה ולא נברא, ואפילו משל לא היה. ראשית ועדת המכרזים של מכשור זה עוד לא החלה לפעול. שנית, משי זהב לא השתתף בשום דיון מקצועי שנערך במשרד. נכון הוא, כי משי זהב ביקש מסגן השר וממנכ"ל המשרד שמכשיר כזה יופנה בין היתר לבדיקת נפטרים, מה שעשוי לדברי הרופאים לחסוך ניתוחים שלאחר המוות. סגן השר העביר את בקשת משי זהב לגורמים הממונים, ותו לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר