יאכלו ענווים

דרמה בעולם הכשרות: קו שחיטה של הגר"י אפרתי

´כשרות למהדרין´? לא רק ירקות. החל מאמש נפתח במשחטת ´עוף הבירה´ בירושלים, קו שחיטה מיוחד בהשגחת הגאון ר´ יוסף אפרתי. מנכ"ל ´כשרות למהדרין´ הרב שבתי מרקוביץ: "מדובר על שחיטה מהודרת - על פי פסקי מרן הגרי"ש. כרגע אמנם התחלנו בכמות לא גדולה, אבל עוד חזון למועד..." (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הגר"י אפרתי (ישראל ברדוגו)

זהו זה. כעת זה סופי. אחרי דיווחים והכחשות נמרצות, הוא החל לפעול, ובאופן רשמי. מערכת הכשרות "כשרות למהדרין" שבראשות הגאון ר' יוסף אפרתי - ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות, חנכה היום קו שחיטה מיוחד לעופות תחת השגחתה.

השחיטה שהחלה אמש, התבצעה במשחטת 'עוף הבירה' בירושלים. כאשר המפקח על השחיטה הינו הרב בערל פרידמן, מי שהתפרסם גם בהקשרו לשחיטת 'יראים'.

המדובר במכה קשה לתדמיתה של מערכת הכשרות 'שארית ישראל', וכמעט בהכרזת מלחמה רשמית, אל מול שארית ישראל המתגאה כי יחודה בהיותה ההכשר המועדף על הגרי"ש אלישיב. כעת מסתבר כי ישנו הכשר חדש, כזה שללא ספק הינו מועדף על הגרי"ש, לא פחות משארית ישראל.

אולם מעבר לשארית ישראל, יש להמתין ולראות כיצד ישפיע ההכשר החדש על שיתוף הפעולה הקיים בין 'כשרות למהדרין' לבין בד"ץ מחזיקי הדת. שהרי 'מחזיקי הדת' שותפה גם בהכשר החסדי החדש.

מנכ"ל "כשרות למהדרין" - הרב שבתי מרקוביץ, מיהר היום להרגיע, ואמר היום בראיון ל'קול הציבור', כי ההכשר החדש אינו מתחרה במערכות הכשרות הקיימות. אולם הוסיף: "אנו נוהגים לפי פסקי מרן הגרי"ש", ואידך זיל גמור...

האם מדובר בהחלטה נבונה? "התלבטנו רבות האם להיכנס לתחום או להישאר בתחום העיקרי שלנו - הירקות, והחלטנו ללכת על המהלך הזה" אמר מרקוביץ. לדבריו, "בשלב זה עדיין אין המדובר בייצור המוני, אבל עוד חזון למועד..."

כזכור, הדיווחים על כוונתו זו של הגר"י אפרתי לפרוץ לתחום השחיטה, קיימים בשוק מזה זמן רב, לצד ההכחשות הנמרצות מצד מקורביו.

רק לפני שלושה חודשים, חשפנו כאן ב'כיכר השבת', כי הגר"י אפרתי נצפה כשהוא מסייר במשחטת עוף הבירה. אלא שב'כשרות למהדרין' הכחישו אז נמרצות כל קשר בין הסיור לבין פתיחתו של קו שחיטה עתידי.

"הגר"י אפרתי נענה לפניית בעלי המפעל וסייר במקום כביקור אישי. הגר"י אפרתי נוהג לבקר לא אחת באתרים ובמפעלים שומרי כשרות, תוך עידוד חיזוק גדרי הכשרות" קיבלנו אז את תגובתם, זו שכעת מסתבר, הייתה "לא מדוייקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר