תמלילי האפליה

"הן כינו אותנו ספרדג´וקיות, מול המורות שלא עשו דבר"

"קראו לנו ספרדג´וקיות", מספרות התלמידות הספרדיות מעמנואל בתצהירים שהגישו לבג"ץ. "היתה פעם שנשאלתי על-ידי המורה האם הוריי ואני מצחצחים את השיניים בבוקר". "גם אחרי הלימודים, כשפגשתי אותן סתם ככה ברחוב, הן התעלמו ממני", מספרת תלמידה. דיווח (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

תצהירים שהגישו אתמול תלמידות ספרדיות בבית-הספר "בית יעקב" בעמנואל מתארים את היחס המפלה ואת התחושה הקשה שליוותה את הלימודים במקום - כך נחשף הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

"קראו לנו ספרדג'וקיות", מספרות התלמידות. "רצינו להתפלל בסידור על-פי נוסח ספרד, אבל לא הסכימו לנו. לא נתנו לנו להיכנס לשטח של התלמידות האשכנזיות בבית-הספר.

"שאלנו את המורות למה, והן הסבירו שזה כדי ש"התלמידות האשכנזיות לא יצחקו עלינו, כי אנחנו אומרות 'ברוך' ולא 'בוריך' בתפילה".

לדבריהן, ההפרדה גרמה לשנאה תהומית בין התלמידות. התלמידות האשכנזיות התייחסו אליהן בזלזול, לא רצו כל קשר איתן. "גם אחרי הלימודים, כשפגשתי אותן סתם ככה ברחוב, הן התעלמו ממני", מספרת תלמידה.

אבל לא כל התלמידות האשכנזיות היו עוינות לחברותיהן מבית-הספר. "היתה לי חברה שהועברה ליחידה האשכנזית. היא היתה כמו אחות.

"בעקבות ההפרדה ניתקנו את הקשר. מכיוון שלא יכולתי לשחק עם חברתי הטובה נאלצתי להיפגש בסתר ולהעביר בינינו פתקים דרך הגדר. ההרגשה היתה כמו בכלא, פחדנו שיתפסו אותנו".

תלמידה נוספת, בת 11, מספרת: "היתה פעם שנשאלתי על-ידי המורה האם הוריי ואני מצחצחים את השיניים בבוקר".

אחת האמהות סיפרה בתצהיר שהגישה אמש: "לאחר ההפרדה, בנותיי היו מספרות לי שהחברות האשכנזיות שלהן החלו ללעוג להן ולהתעלל בהן. הן לא רצו להתקרב אליהן ונהגו לכנות את בנותיי בכינויים גזעניים דוגמת "ספרדג'וקיות" אל מול עיניהן של המורות, שלא עשו דבר כדי למנוע זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר