דעה: אמסלם, עזוב תורה, לך לפוליטיקה

הפסיקות של אמסלם הוכיחו שוב כי הוא מתמחה ברייטינג ולא בתורה. הרב בלוי הזדעזע עם גדולי התורה וקורא לו להסיר ידיו מהתורה. סוער (דעה)

הרב יעקב בלוי | כיכר השבת |

ח"כ הר' חיים אמסלם נחשף שוב בערוותו כאשר גדולי ישראל מכל החוגים והעדות ללא יוצא מן הכלל , חסידים ספרדים ואשכנזים כולם יוצאים נגדו בריש גלי במכתב חריף וראשוני מסוגו.

הכינוים בהם הכתירוהו גדולי ישראל הינם מהחמורים ביותר, החל מ'מגלה פנים בתורה שלא כהלכה' וכלה ב'אפיקורוס גמור' ו'מורד בתורתינו הקדושה' ואפילו קינחו בהבטחה מוצהרת שיקבל עונשו.

הדברים מזעזעים, אדם כח"כ חיים אמסלם שהתיימר משך שנים רבות להציג עצמו כרב ותלמיד חכם, והנה בפתע פתאום נגלה למרבה הפחד כאדם נקלה ש'אסר את הפאה והתיר את הנכרית' כפשוטו.

מי שעקב משך השנים אחר פסיקותיו התמוהות, ראה במוכח כי המניע היחידי לפסיקותיו היה רצון להגדיל רייטינג ומעט הערכה בקרב המגזר החילוני והספרדי. זהו דבר שלא היה מעולם, רב חרדי שמחפש למצא חן בעיני החילונים ואחיו למגזר, זה מקום ופתח להידרדרות איומה, וחובה היה לעוצרו.

בקרב רבני ספרד הוקע מזמן אל עמוד הקלון, ואף רבני סיעתו אשר אמורים היו לשמש עבורו גדר בלתי עבירה ומחסום מלהביע דעותיו האפיקורסיות או לכל הפחות לשמש לו כעלה תאנה, ביצעו התנתקות מוחלטת מהאיש ופועלו.

רבני אשכנז ופוסקי הדור החסידים לא ראו צורך עד היום להסיר את המסווה מהבושה הספרדית, עד אשר הגיעו מים עד נפש. יותר ויותר אנשים התחילו לרגעים להאמין שמא באמת אכן מדובר כאן ב'רב' אמיתי, אשר דבריו ופסקיו הינם על פי התורה, וה'רב' מצידו החל לפגוע בכל היקר והקדוש ביותר ליהדות הנאמנה.

התאחדו להם גדולי ישראל יחדיו מנהיגי הדור ופוסקיו כולם יחד באיגרת מן החריפות ביותר שנראו בשנים האחרונות, ועוד על דמות רבנית כביכול. הרבנים תקפו ואנו שפשפנו עינינו בפליאה, הזהו ח"כ אמסלם, האיש שקראנו מאמריו ורבים הביעו בו תמיכה .

אחי הספרדים, אתם אשר התמוגגתם על מאמריו בענין אפלית הספרדים, קיבלתם לפתע סטירה מצלצלת ומעוררת, פתע מבינים אתם ומבינים כולם, הרב הזה דיבר אחת בפה אחת בלב, גם הוא עצמו לא חושב את ההבלים הנחיתים שכתב, אלא כמו בפסיקותיו התורניות, בסה"כ רצה להגדיל ריטיינג אישי.

תחום הגיורים היה מאז ומעולם נושא שכל גדולי עולם נזהרו בו, כל התיר ולו הקלוש ביותר יכול להרבות גוים וממזרים בקרב קהלינו ולפרוץ ולקרוע בכרם ישראל, הצלקות העמוקות מימי פרשית הרב גורן וממזריו זכורים וצורבים.

הקלות הבלתי נסבלת בה רוצה ח"כ אמסלם להוסיף ולצרף גוים לשורות העם היהודי מחרידה ומדירה שינה מעיני כל העוסקים בתחום.

איני רוצה להאריך בתחום בו אינני מכיר מספיק, אולם הנושא בכללות הוא, התירו של האחרון לגייר ע"פ שמירת מקצת וחלק מהמצוות ושאר התירים מוזרים ומפוקפקים חובה שיחרידו את כל מי שהוא מ'זרע ישראל'.

אין ספק שזה כואב, כל ספרדי שחשב עד היום כי ח"כ אמסלם הוא רב שנרדף על לא עוול בכפו, הוטחה האמת בפניו כי כל רבני אשכנז וספרד כאחד מביעים סלידה ואי תמיכה גורפת במעשיו.

מה זה אומר לגבינו, היתכן שאין יותר אמונה ברבנים, היתכן שיותר אין להאמין לאישיות שמוגדר כתלמיד חכם וקורא לעצמו 'רב' בעקבות חשיפת פרצוף אחד, משבר אמון רבני בפתח?

יש לי בשורת הרגעה בשבילכם, לא! אין מה לדאוג, קבלו סימן פשוט מאד לבדיקה, 'רב' אמיתי לעולם לא ישנה מפסקי התורה הקדומים וכפי שקיבלנו במסורת של שנים ממשה רבינו, 'רב' אמיתי לא ירוץ מאולפן לאולפן למכור את סחורתו התורנית החדשה והאפיקורסית.

אם לפי הכללים הללו תלכו, לא תשגו עוד ולא תמצאו את עצמכם יותר צועדים כסומים באפילה אחר דמות הנראית רבנית ומטעה רבים באיסורים ומכשילה כל המאמינים בה.

שורת סיום.

ח"כ אמסלם, בסופו של יום דבר אחד נהנתי ממך, הצלחת לאחד את כל גדולי ישראל, אשכנזים עם ספרדים במכתב אחד. יצרת פתע את האיחוד המיוחל כל כך, בימים של דיבורים על גזענות והפרה זה מפעים.

אך אבוי, כמה אבסורדי זה, בדיוק אתה, אתה שטענת יומם ולילה שאין לנו כל ענין באיחוד בין אשכנזים וספרדים, אדרבה ילך כל אחד בדרכו, בדיוק אתה גרמת לאיחוד מפליא. האין זה אות משמים לסמל את קבורת החמור של דרכך והמתווה שניסית להחיל ולהכניס בעמינו.

ולסיכום, נראה שהגיע העת שתנטוש את מסלול ההוראה בתורה וכלך לך לפוליטיקה נטו, שם תרבות בה נקטת, תרבות העשיה והדיבורים הנמדדת נטו על פי רייטינג יותר מקובלת ומתאימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר