דעה

מה שטוב במדינות העולם, לא טוב במדינת תל-אביב

קוריאה? כן! הודו? כן! מרוקו? כן! טורקיה? כן! דרום אפריקה? כן! מוסקבה? כן! נפאל? כן! סין? כן! פרו? כן! תל-אביב? לא! מן הסתם ניחשתם נכון. מדובר הוא בבית-חב"ד. בעוד ברחבי העולם הוא מתקבל בזרועות פתוחות דווקא בתל-אביב, לא. הרב יעקב בלוי במאמר מיוחד לקראת הדיון מחר בעיריית ת"א על חב"ד (חרדים)

הרב יעקב בלוי | כיכר השבת |
ישראל: לא. שלוחי חב"ד (מאיר דהן)

ביום חמישי האחרון בשעת בין-הערביים, ישבו להם זוג הורים ישראלים לחוצים בביתם. בנם חביבם שיצא לטייל לפני זמן רב, לא הגיע עדיין כל אות חיים ולו הקלוש ביותר. לב מי יוכל להבין דאגת הורים לבנם שנעלם.

טלפונים לכאן ולשם מעלים חרס, השעות נוקפות והבשורה המרה מגיעה מבוליביה, בנכם נמצא הרוג. אולם למדינת היהודים אין שם כל שגרירות או נציגות, אין כל דרך לתפוס קשר או להשיג בדל מידע.

האומנם? אין ממש אף אחד, שאלו ההורים בדאגה, ואז הופיעה קרן האור בקצה המנהרה, ידיד המשפחה אמר כי מן הסתם חייב להיות כי ישנו בנמצא בית-חב"ד שהרי אם 'קוקה-קולה' יש שם, בית חב"ד וודאי יש כמו בכל מקום אחר ברחבי הגלובוס.

האב יצא בריצה לרחוב, בפינה הקבועה עמד לו החב"דניק מאיר העיניים, זה שתמיד התחמק ממנו בהציעו להניח תפילין. 'האמנם יש בית-חב"ד בבוליבה?' שאל בלחץ, כולו תקווה לשמוע תשובה חיובית.

'וודאי שיש', השיב לו. בתוך דקות יצרו קשר עם בית-חב"ד המקומי, שדאג להביא את גופת בנו לקירור במקום ראוי, שם היא מונחת עד לרגע זה ממש, מהסיבה הפשוטה: חב"ד הם הנציגים היחידים בכל האיזור.

לא, אני כליטאי בני-ברקי אין לי ולו שמץ קל של קשר עם חסידות חב"ד ושלוחיה ברחבי העולם, אלא שסיפורים כאלה המגיעים חדשות לבקרים, סופם שיחלחלו אל הלב ויתנו חרך הבטה צר אל המעצמה היהודית הגלובלית הזאת.

● ● ●

מחר אמור להתקיים דיון בעיריית תל אביב, הדיון הוא על עתידו של בית חב"ד בתל אביב הכולל ישיבה ועוד מבנים הממוקמים בצפון ת"א, כל דרי האיזור מזמן נשבו בקסמו של בית חב"ד ושלוחיו שם, אולם ככל הנראה דווקא זה מה שהחריד את וועד הפעולה שהוקם.

בשלל טענות ומענות, שונות ומשונות נקבצו הלה והגישו ערעור נגד אישורו של המקום, מחר צפוי 'רון חולדאי' אשר השתלח בחרדים אך לא מזמן, להכריע בסוגיה המורכבת.

ואני הקטן עומד המום וזועק, היתכן? מילא תאמר שאינך רוצה בית כנסת או כל התיישבות חרדית אחרת בעירך, נו מילא, אבל הלוא כולם יודעים שחב"ד אינם 'חרדים רגילים', כל כולם אומרים יותר אהבת ישראל ופחות 'השחור השחור' הזה.

כל החילונים יודעים את זה, חב"ד זה אחרת! (אפילו לוחמה הגדול של חסידות חב"ד, הלא הוא הרב שך זצ"ל נאלץ להודות שהם יותר נחמדים).

הידעת, כי בשנתיים האחרונות ביקרו בכפר-חב"ד - מוקד חב"ד העולמי כמעט כל ממשלת ישראל, החל מרה"מ נתניהו וכלה ביו"ר האופוזיציה הגב' לבני, וכן עוד שרים רבים ונשיאים, כל אחד מסיבתו הוא, פעמים בשמחות ופעמים באבל, אך כולם יודעים חב"ד זה לא בני-ברק.

אני יכול להבין ממה הינך מפחד, חולדאי, דברי ההסתה שלך מלפני חודש, עדיין מהדהדים באזניי בקול צרמוני, אולם אני רוצה להרגיע אותך, זה לא זה. לא הרי חב"ד ככל החרדים.

הבט סביבך, במדינות הכי אנטישמיות, במקומות שרגל יהודי לא דורכת בהם, ממוקם לו בגאווה בית-חב"ד, אלו אנשים היצוקים מחומר אחר, המטרה שלהם הינה באהבה ולא 'הריחוק' החרדי הרגיל, אדרבה הם מתקרבים ומקרבים והכל בתחושה נעימה.

האבסורד שיווצר באי אישורך להמשיך את ישובם בעירך תל-אביב, זועק עד שמי שמיים, וכי יותר גרוע אתה מארדואן בטורקיה או מיו צאנג בסין? האמנם אתה יותר שונא יהודים מממשלת מוסקבה או מן הממשל במלטה.

כן, אני יודע, לך כל שמות המקומות הללו נשמעים ומוכרים רק מה'אירוויזיון' ואירועים בינלאומים אחרים, אך לכל חב"דניק יש שם משפחות וקרובים והכל במטרה לשמור על הנוער שלך ושל אחיך החילונים שסובב שם, לדאוג להם ולצרכיהם.

אז אנא תחשוב פעמיים לפני שאתה חורץ גזר דין שממקם אותך הרחק הרחק מאחורי כל המנהיגים האנטישמים בעולם.

● ● ●

עוד מספר מילים לרבה של ת"א-יפו הלא הוא הרב ישראל מאיר לאו, האם לא נראה לך שדווקא אתה כיהודי הסובב ברחבי התפוצות ורואה את פעילותם הנראית כחסרת תוחלת של שלוחי חב"ד ברחבי העולם, אמור להזדעק?

הלא מי כמוך המתגורר במעוז הזוהמה והחילוניות - תל-אביב, יודע עד כמה אין פעילותם של חב"ד מעוררת תחושת אי נוחות בקרב החילונים כפי שפעמים גורמת מראה חרדי רגיל וסטנדרט בבני ברק.

נראה לי שעליך לנצל את כל כח השפעתך וכישרון ההסברה המפורסם בו ניחנת כדי ללחוץ על הנוגעים בדבר שיאשרו ומיד, ולא - הינך שותף להחלטה הכי אנטישמית שהתקבלה בכדור הארץ דווקא אצלך.

● ● ●

כפי שכבר ציינתי, אין לי ולו שמץ של קשר או חיבור מינימאלי אל חב"ד, אלא שאפילו לאנשים כמוני נראה כאן ה'עליונים למטה ותחתונים בשמי מעלה' כדבר בלתי נתפס - שחובה לפעול ולטפל בו בכל האמצעים שיעמדו לרשותינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר