פרסום ראשון

מחדל בבתי הדין: סרבן גט נמלט; "מדובר בשערורייה"

על פי מידע ראשוני שהגיע לידי 'כיכר השבת', יש לפחות סרבן גט אחד שהצליח להימלט מהארץ וזאת בשל מחדל חמור של בתי הדין הרבניים; "מעשה חמור מאוד; זו שערורייה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דוד מלכה (צילום: פלאש 90)

לפחות סרבן גט אחד הצליח להימלט מהארץ בימים האחרונים כתוצאה ממחדל של בתי הדין הרבניים, כך נודע הערב (רביעי) לראשונה ל'כיכר השבת'.

בימים האחרונים סבלה מערכת בתי הדין הרבניים מתקלה במחשוב, תקלה שגרמה למצב בו דיינים מחליטים על צווי איסור יציאה מהארץ לסרבני גט, אך הצו לא נקלט במערכת, מה שהוביל למצב בו הסרבנים יכלו להימלט מהארץ מבלי שאיש יעצור אותם בביקורת הגבולות.

רק ביממה האחרונה עודכנו כל הדיינים על התקלה ואלו העבירו ידנית למעבר הגבולות את שמות סרבני הגט שחל עליהם איסור יציאה מהארץ.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי המזכיר הראשי של בית הדין האזורי פתח תקוה התריע כבר ביום 25.11.21 על התקלה במערכת., אך למרות זאת מנהל בתי הדין לא הוציא כל עדכון לדיינים בכדי למנוע מצב בו סרבני גט יכולים לברוח מהארץ.

כמו כן, מנהל אגף עגונות בבתי הדין שלח מייל לכלל הדיינים ומתריע כי ביום 29.11.21 נמלט סרבן גט מהארץ ופונה שוב למנהל בתי הדין להוציא הנחיה ברורה, אך דבר לא קרה. ל'כיכר השבת' נודע כי מאז התקלה, דייני בתי הדין האזוריים הטילו למעשה משלושים צווי איסור יציאה מהארץ, כאלו שלא נקלטו במערכת.

"זו שערורייה, אין דרך אחרת להגדיר את מה שקרה כאן בימים האחרונים, איש בהנהלת בתי הדין לא חשב לעדכן את הדיינים על תקלה כזו דרמטית, מחדל בלתי נתפס", התבטא הערב דיין מכהן.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "הנתונים שהוצגו בכתבה אינם נכונים. התקלה המדוברת התרחשה בממשק של רשות הגבולות. כל הצווים שלא נקלטו טופלו ידנית. הנהלת בתי הדין הרבניים מוחה על הפרסום המגמתי, ותוהה על מניעיו האמיתיים של מוסר המידע המכפיש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר