הרב ברלנד יורה: תפסיקו להסתנן לשכם

לראשונה מאז החלו ההסתננויות לקבר יוסף שבשכם על-ידי חסידי ברסלב, הגיעה אישיות צה"לית בכירה לבית רבי אליעזר ברלנד. אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי הגיע לבית הרב ודן עימו בנושא ההסתננויות, כשהוא מציע-מבקש מהרב שייתן הוראה לחסידי ברסלב שיפסיקו את הכניסות. הרב ברלנד נענה בחיוב

יוסי פוקס | כיכר השבת |
הרב ברלנד (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לראשונה מאז החלו ההסתננויות לקבר יוסף שבשכם על-ידי חסידי ברסלב, הגיעה אישיות צה"לית בכירה לבית רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של ברסלב. הערב (ראשון) הגיע אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי לבית הרב ודן עימו בנושא ההסתננויות.

בפגישה שנערכה שעה ארוכה, ביקש האלוף מהרב שייתן הוראה לתלמידיו שיפסיקו את הכניסות הבלתי-חוקיות באישון לילה לתוככי העיר שכם, כשהןא מסביר לרב את הסכנות שבכך.

הרב השיב שאכן הוא יעשה זאת ובימים הקרובים יוציא מכתב לתלמידיו שיפסיקו את ההסתננויות.

עם זאת הרב ביקש מהאלוף שיעשה מאמצים להגביר את הכניסות המאובטחות לפעם בשבועיים וכן שידאג להגברת מספר האוטובוסים.

האלוף השיב לרב שבימים אלו הצבא עמל בנושא "ובודק את כל האפשרויות כדי להגביר את הכניסות והאוטובוסים". לאחר-מכן הרב פתח לאלוף מקורות ולמד איתו על חשיבות וקדושת קבר יוסף.

יו"ר "ארגון יסוד עולם" הרב חיים רייכר שנכח בפגישה סיפר ל'כיכר השבת': "הייתה שיחה חמה בין הרב לאלוף. השניים תיאמו עמדות שיפתחו את הקבר אחת לשניים ולהגביר את מספר האוטבוסים, וכן לפתוח את קבר אבנר בן נר בחברון שהכניסה למקום אסורה כל השנה".

יצוין כי הרב ברלנד טס הלילה לארצות-הברית שם ישהה עד ראש-השנה, אז יגיע לקבר רבי נחמן באומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר