לראשונה מזה 30 שנה: בחירות לוועד ההקדש ב'כולל וואהלין'

בעקבות פסיקה של בית הדין הרבני בירושלים, מחר (שני) יתקיימו בחירות לוועד ההקדש של 'כולל וואהלין'. לאחר כ-30 שנה בהם לא התקיימו בחירות, 1,800 בעלי זכות בחירה יצעדו אל הקלפיות בירושלים, בני ברק וביתר עילית, ויבחרו כל-אחד שלושה נציגים, מתוך 21 מועמדים. בסופו של דבר, ועד ההקדש יורכב מתשעה נציגים שיזכו למירב הקולות

חיים שקדי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

היסטוריה בירושלים: לאחר 30 שנה בהם לא התקיימו בחירות להנהלת 'כולל וואהלין', מחר (שני) זה יקרה, בעקבות פסיקה של בית הדין הרבני בירושלים.

כ-1,800 בעלי זכות בחירה ממגוון חסידויות המרכיבות את ה'כולל' יצעדו מחר, בשעות אחר-הצהריים, אל הקלפיות בשלוש ערים חרדיות - ירושלים, בני ברק וביתר עילית, ויבחרו שלושה מועמדים מתוך 21 מתמודדים.

'כולל וואהלין' הוקם לפני שנים רבות, ומורכב ממגוון חסידויות, בהם באיאן, קרלין סטולין, ברסלב, פינסק קרלין, רחמסטריווקא, זוועהיל, חב"ד, גור, הציבור הירושלמי ועוד.

פעמיים בשנה, בערבי החגים, מחלק 'כולל וואהלין' תמיכה כספית למשפחות הנמנות על ה'כולל', בסכומים זעומים של כמאתיים עד 400 שקלים בלבד לכל משפחה. בין הנכסים בהם מחזיק 'כולל וואהלין', ניתן למנות את 'בתי הורנשטיין' ברחוב ישעיהו בירושלים, נכסי וכספי ה'כולל' מוגדרים כהקדשות.

לפני מספר שנים, פיטר בית הדין הרבני את כל חברי ההנהלה של הכולל, בשל חשד לשחיתויות שבוצעו בכספים, ומינה חברים חדשים להנהלה, ללא הליך בחירות מסודר.

עתירה שהוגשה לבית הדין, דרשה לקיים בחירות להנהלת הכולל. בית הדין קיבל את העתירה ופסק, כי ביום שני י"ג באלול (12/09/11) יתקיימו בחירות ל'וועד ההקדש' של הכולל. יצויין כי בעקבות קיום הבחירות ב'כולל וואהלין', תוגש השבוע עתירה לקיום בחירות גם ב'כולל פולין'.

כאמור, הבחירות יתקיימו מחר, בירושלים - במשרדי הכולל ברחוב ישעיהו בין השעות 15:00-22:00. בבני-ברק, בבית המדרש של חסידי בויאן, ברחוב רבינוב 5, בין השעות 16:00-21:00. בביתר עילית, בבית המדרש 'תפארת מנחם', ברחוב המגיד ממזריטש 37, בין השעות 16:00-21:00.

בהודעה שפורסמה מטעם הנהלת בתי הרבניים האחראית על הבחירות, צוין כי על כל מצביע לסמן שלושה מועמדים בלבד בטופס הבחירות, ובסופו של התהליך ייבחרו תשעה מועמדים שיקבלו את מירב הקולות.

אל רשימת המועמדים הסופית הגיעו 21 מתמודדים, לפי ההערכות מתוך כ-1,800 בעלי זכות הבחירה, שני שליש יממשו את זכותם ויבואו לבחור את וועד ההקדש.

ספקולציות רבות רוחשות מתחת לפני השטח באשר לסיכויים של המועמדים השונים. כמיטב המסורת, גם הפשקווילים גויסו למערכה, בעד ונגד המועמדים השונים, עד להכרעה הסופית שתתפרסם בתוך כשבוע ימים, לאחר בדיקה של עו"ד הרצל יחזקאל, יו"ר ועדת הבחירות יטעם בתי הדין הרבניים.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

מודעת הבחירות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר