פרסום ראשון

בעקבות האסונות: גדולי הדור במכתב אזהרה מיוחד לחנוכה

רבנים בכירים צפוים לקרוא, לקראת חג החנוכה הקרב ובא, לנקוט בשורת צעדי בטיחות ולמנוע אסונות בנפש בעת הדלקת הנרות. בין היתר יקראו הרבנים: לא לישון עם נרות דולקים, יש להרחיק מילדים את הנרות ואמצעי ההדלקה, לא להדליק נרות בחנוכיות מאולתרות מעץ. כל הפרטים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
חנוכה (פלאש 90)

בעקבות אסונות קשים שהתרחשו בחנוכה האחרון, שוקדים מתנדבים חרדים של שירותי כיבוי והצלה על החתמת רבנים בכירים שיקראו להיזהר בעת הדלקת הנרות ולמנוע אסונות.

על היוזמה אחראי יהונתן יוסף, נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף ובנו של הגר"י יוסף, לצדו של יששכר בנדיק.

בסוכות האחרון, כזכור, חתמו רבנים על עצומה הקוראת שלא להדליק נרות בסוכה.

במכתב שיתפרסם לפני חג החנוכה, כותבים הרבנים: "עם פרוש חג החנוכה הבא עלינו לטובה ולברכה, פונים אנו בקריאת קודש לציבור להזהר ולהזהיר גדולים על קטנים בעת קיום מצוות הדלקת נרות חנוכה, וכן בהדלקת נרות שבת וחג, שלא לגרום ח"ו לסכנת נפשות כתוצאה מאי שימת לב וזהירות ולהשגיח אפילו מפני חשש רחוק לדליקה העלולה להביא לידי פיקוח נפש".

הרבנים קוראים גם "להקפיד על הוראות שירותי כבאות והצלה, לא לישון עם נרות דולקים, יש להרחיק מילדים את הנרות ואמצעי ההדלקה, לא להדליק נרות בחנוכיות מאולתרות מעץ, להציב את החנוכייה על בסיס יציב ובמיתקן ביטחותי.

"המדליק סמוך לחלון יזהר להרחיק מוילונות ספרים וכדומה, ובחלון מעץ יש להרחיק החנוכיה מהחלון".

בימים אלו פוקדים ראשי הכבאות בירושלים בפיקודו של טפסר שמוליק פרידמן את בתיהם של גדולי ישראל. בין היתר הם היו בביתו של הגר"י יוסף ובלשכתו של הגאון הרב שלמה משה עמאר.

יהונתן יוסף, נכדו של הגר"ע יוסף אמר הערב ל'כיכר השבת': "שאיפתנו היא להגיע לאפס אירועים בחנוכה הקרוב, מה שיביא לקידוש ה' עצום ולהצלת נפשות כפשוטו.

"שירותי הכיבוי מכבדים מאות את הציבור החרדי וב"ה שיתוף הפעולה יביא לירידה חדה בכמות הארועים בציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר