פרקליטו של אחד העצורים: "מוקדם עדיין להסיק מסקנות"

גל מעצרים נרחב של המשטרה נגד קופת הצדקה 'הוועד הארצי' שעל-ידי 'העדה החרדית' במסגרתו נעצרו לפי שעה שישה חשודים בעבירות כלכליות בהיקף של מיליוני שקלים. עו"ד קובי גולדמן, המייצג את אחד החשודים אומר כי "בשלב זה החקירה רק בתחילתה ועדיין מוקדם להסיק מסקנות, אך ניתן לומר שלא אחת חקירות שמתחילות כנגד המגזר בקול תרועה רמה, מסתיימות בקול ענות חלושה"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ירושלים התעוררה הבוקר לסערה גדולה, בצל הדיווחים על גל מעצרים נרחב של המשטרה ורשות המיסים, נגד אנשי 'העדה החרדית' ואנשי קופת הצדקה 'הוועד הארצי'.

לפי ההודעה של רשות המיסים, במסגרת מבצע "זהב לבן" נעצרו על-ידי חוקרי מס הכנסה בשיתוף בלשי וחוקרי היחידה המרכזית ומרחב ציון, שישה חשודים בעבירות כלכליות בהיקף של מיליוני שקלים.

המעצר התאפשר לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ברשות המיסים ובימ"ר, בעקבות מידע מודיעיני על עבירות כלכליות של החשודים, שבוצעו במשרדי 'הוועד', העוסק בגיוס תרומות עבור נזקקים.

לפי החשד, התרומות שגוייסו באמצעים שונים הופקדו בבנק 'מרכנתיל' בשכונת מאה שערים, כאשר המחזור השנתי של התרומות הגיע לכדי עשרות מיליוני שקלים.

לפי הודעת רשות המיסים, "מבדיקה סמויה של החשבונות, עולה חשד, להונאה בכספי תרומות בסכומים גדולים מאוד באמצעות פיצול צ'קים, משיכות מזומנים בסכומים גבוהים מאוד והעברתם לחשבונות פרטיים, העברת כספים לחו"ל באמצעות בלדרים, עבירות מס הכנסה, שימוש כוזב בחשבונות העמותות כדי להעביר באמצעותם כספים ובכדי להתחמק מתשלום מס, הלבנת הון באמצעות זיוף מסמכים וקבלות בארץ ובחו"ל".

עוד נמסר כי "עולה חשד כי החשודים משכו כספים לשימושם האישי מכספי תרומות וכן שילמו לעובדים במשרד משכורות, שאינן מדווחות בסך מאות אלפי שקלים בשנה. החשודים הסתייעו בפקיד מבנק מרכנתיל במאה שערים לצורך פעילותם הכלכלית, הלא חוקית. רשות המסים והמשטרה בודקות את מעורבותו בשיתוף הפעולה עימם".

עו"ד קובי גולדמן, ממשרד גולדמן ושות', המתמחה במיסוי, נדרש לייצג את אחד העצורים לכשיובא בפני שופט. משרד גולדמן מתמחה בין היתר ברחוב החרדי, וטיפל לאורך השנים בגמ"חים רבים.

לאחר בירור ראשוני של הפרטים, אומר עו"ד קובי גולדמן כי "בשלב זה החקירה רק בתחילתה ועדיין מוקדם להסיק מסקנות, אך ניתן לומר שלא אחת חקירות שמתחילות כנגד המגזר בקול תרועה רמה, מסתיימות בקול ענות חלושה, שכן עיקר עבודתם של הגמ"חים היא בעזרה לנזקקים ולא בפעולות שיכולות להצביע על עבירות כלכליות או עבירות מס".

"בטוחני", מוסיף עו"ד גולדמן, "כי בסוף יום חקירות ואחרי שהחשודים יובאו בפני שופט, תתבהר התמונה והמרחק בינה ובין הודעת רשות המיסים תהיה גדולה. יש לזכור כי בלא מעט מקרים בעבר, גם בפעילות של הרשות מול המגזר החרדי, חילוקי דעות במישור האזרחי הגיעו לתקשורת כאשר הרשות הפכה אותם לעניין פלילי, ובית המשפט החזיר את הטיפול למישור האזרחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר