חשיפה: המכתב שהשפיע על השופט לגזור רק שבע שנות מאסר

בית-המשפט פסק השבוע את גזר דינו של שאולי שפיצר - המצית מסקווירא, וגזר עליו 7 שנות מאסר. השופט, הקריא בפני הנוכחים את המכתב שכן השפיע עליו, בו נכתב כי השופט צריך להתחשב בבחור שקיבל מגיל ילדות שטיפת מוח על מעמדו של האדמו"ר מסקווירא כאחד ויחיד והשפעתו על חייהם

חיים שקדי | כיכר השבת |
שפיצר בבית-המשפט (צילום מסך מהטלויזיה האמריקאית)

שבע שנות מאסר נגזרו ביום שלישי השבוע, בבית המשפט בארצות-הברית, על הבחור שאול שפיצר שהודה והואשם בניסיון להצית את ביתו של ר' אהרון חיים רוטנברג, שנפצע באורח קשה, מהשכלת בקבוק התבערה.

התביעה דרשה במהלך הדיונים להטיל עליו עשר שנות מאסר, ועורך דינו ביקש להקל את עונשו ולגזור עליו רק חמש שנות מאסר, שהינם עונש כבד לבחור חסידי בן 18.

במהלך המשפט השבוע, בו פורסם עונשו של שפיצר, סיפר השופט כי קיבל מאות מכתבים מאנשים יהודים שביקשו ממנו להקל בעונשו של הבחור, אך שום מכתב לא עשה עליו רושם, למעט מכתב אחד ויחיד.

השופט, הקריא בפני הנוכחים את המכתב שכן השפיע עליו, בו נכתב כי השופט צריך להתחשב בבחור שקיבל מגיל ילדות שטיפת מוח על מעמדו של האדמו"ר מסקווירא כאחד ויחיד והשפעתו על חייהם.

בהמשך המכתב ציין הכותב כי עצם העובדה שהבחור הגיע לבית המשפט, יש בו כדי קריאה לכל החסידים שידעו שיש דין ויש דיין, ועל-כן הוא מבקש מהשופט שיחוס על הבחור שעשה את מעשיו בשל שטיפת מוח ולא מחמת היותו פושע.

השופט הוסיף לסיום כי המכתב הזה הוא היחיד שעשה עליו רושם, ורק מחמתו החליט להקל בעונשו של הבחור וגזר עליו שבע שנות מאסר במקום עשר שנים כפי שהיה אמור לתת בשל חומרת העבירות.

מי שכתב את המכתב, היחיד מבין מאות שהצליח להשפיע על השופט, הוא הרה"ג יעקב דוד דאמב, חסיד באבוב תושב לונדון, המכהן כראש כולל.

אחד ממקורביו של הרב דאמב, התעניין אצלו מה הביא אותו לכתוב את המכתב שכל-כך השפיע על השופט. הרב דאמב השיב לו כי כתב את הדברים לשופט מדם ליבו כדי לעזור ליהודי, ואם השופט הרגיש שצריכים לפרסמו ברבים, זה כבר מן השמים.

הרב דאמב הוסיף ואמר כי למרות שבחסידות סקווירא כועסים עליו מאוד בשל הדברים שכתב על האדמו"ר, הוא שמח בצעד שנקט מאחר וזה עזר לבחור והפחית מעונשו שלוש שנות מאסר.

כזכור, לפני כשנה, הגיע שפיצר באישון ליל אל ביתו של רוטנברג בעיירה החסידית ניו-סקווירא שבארה"ב, במטרה להשליך בקבוק תבערה על ביתו, וזאת בשל העובדה שרוטנברג נטש את בית המדרש של האדמו"ר מסקווירא ופתח מניין אחר בעיירה.

רוטנברג ששמע רעשים מחוץ לביתו, יצא לבדוק את מקורם והופתע לראות את הבחור מנסה להצית את ביתו. בעימות שהתפתח בין השניים, נפצע רוטנברג באורח קשה ואושפז למשך שבועות ארוכים בבית החולים כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. לאחר שהשתחרר מבית החולים, עזב רוטנברג את העיירה החסידית ועבר להתגורר עם בני משפחתו במונסי הסמוכה.

הבחור שאול שפיצר נתפס ונכלא, ולפני מספר חודשים הודה בניסיון הצתת ביתו של רוטנברג במסגרת עסקת טיעון בה הודה בחלק מהאישומים נגדו, השבוע תמה הפרשה עם גזר הדין שהשית עליו בית המשפט, כאשר השופט סירב לעיכוב ביצוע ומיד מבית המשפט הוא נכלא מאחורי סורג ובריח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר