בריטניה: פניו של נפגע בתאונת דרכים שוחזרו עם מדפסת תלת מימד

במסגרת פרויקט מיוחד בבריטניה, שוחזרו פניו של אדם בן 29 שנפגע קשה בתאונת דרכים באמצעות מדפסת תלת מימד חדשנית. "אני יכול שוב לראות אנשים וללכת ברחוב ומקומות ציבורים" סיפר הצעיר (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
מימין: אחרי הטיפול החדשני (צילום מסך)

מדהים: מומחים בריטיים הצליחו לשחזר גולגולת של אדם שנפגע בתאונת דרכים, באמצעות טכנולוגית תלת מימד וחלקים שהופקו בעזרת מדפסת המשתמשת בטכנולוגיה.

האדם שפניו שוחזרו באמצעות הטכנולוגיה החדשנית, הוא סטיבן פאואר מקארדיף בן ה-29, הוא נפגע בשנת 2012 בתאונת דרכים באורח קשה, ואושפז בבית החולים במשך ארבעה חודשים. בין היתר, פניו עברו עיוות כתוצאה משברים בגולגולת, כמו כן, נגרמו לו שברים בעצמות הלחיים האף והלסת.

הכירורגים השתמשו בסורק CT ממוחשב, ובנו מחדש את הגולגולת באמצעות מדפסת המשתמשת בתוכנת התלת מימד, בה יצרו חלקים להשלמת העצמות שניזוקו.

החלקים שהורכבו באמצעות המדפסת, נעשו מטיטניום ורכיבים נוספים, הם נשלחו לבית החולים בו טופל פאואר, ושם הם הורכבו בגולגולתו במסגרת ניתוח מורכב שארך שעות ארוכות.

פאואר סיפר כי הניתוח שינה את חייו לחלוטין, "אני לא צריך להמשיך להסתתר", אמר, "אני יכול שוב לראות אנשים וללכת ברחוב ובמקומות ציבורים, אני יכול לחיות כמו כל בן אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר