טיפים חשובים למלחמה בכולסטרול

יותר ויותר אנשים יוצאים מהרופא עם הוראה להוריד את רמת הכולסטרול. אך לא ניתן לסמוך על התרופות שיעשו את כל העבודה, חלק גדול מהמאבק נערך במטבח שלנו (משפחה,בריאות)

דינה פלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

יותר ויותר אנשים יוצאים מרופא משפחה עם הוראה להתחיל להוריד את רמת הכולסטרול בדם. אבל לא ניתן לסמוך על התרופות שיעשו את כל העבודה בשבילנו. חלק גדול מהמאבק הזה מתקיים במטבח שלנו.

כולנו שמענו על נזקי הכולסטרול וחשיבות הורדת רמתו בדם. אף שחלק גדול מהכולסטרול מיוצר בתוך הגוף שלנו, חלק לא מבוטל ממנו מגיע מהמזון שלנו. למזלנו, ישנם גם מאכלים רבים שלא רק לא מעלים את רמת הכולסטרול, אלא אף מורידים אותו. כמובן, לפני שמתחילים להשתמש בכל תוספי המזון, בין אם הם נמכרים כמוצר מוכן ובין אם אתם מכינים אותם במטבח הביתי, חשוב להיוועץ ברופא ולוודא כי ניתן לקחת את התוסף עם התכשירים הרגילים שאתם נוטלים.

זכרו כי כל תוספי המזון יכולים רק לסייע לתרופות ולא להחליף אותן, אלא אם המחלה נמצאת בשלבים התחלתיים ביותר והרופא המטפל שלכם הורה לכם באופן חד-משמעי לא ליטול בינתיים תרופות, ולהסתפק בדיאטה וחומרים טבעיים בלבד.

זרעי פשתן ושמן פשתן נחשבים לאלופי המאבק בכולסטרול. לשמן פשתן יש טעם ייחודי, ואם למזלכם אהבתם אותו, אתם יכולים להשתמש בו לתיבול המזון או אפילו לשתות כף או שתיים ממנו בבוקר לפני האוכל. אם לא הצלחתם להתחבר לטעמו של שמן פשתן, תרכשו זרעי פשתן ותוסיפו אותם למאפים וסלטים.

ברפואה האלטרנטיבית לפרחי טיליה מייחסים סגולות רבות, ביניהן הורדת רמת הכולסטרול ואפילו תמיכה בהרזיה. את פרחי הטיליה המיובשים ניתן לקנות בבתי טבע שונים ושם גם תוכלו לקבל המלצות לשימוש הנכון בצמחי המרפא.

אם כלי הדם כבר די נפגעו מהכולסטרול שמנסה לסתום אותם, נוכל להכין "חומר ניקוי" מעולה לכלי הדם שלנו. תערבבו כוס דבש טבעי, כוס חמוציות מיובשות ו-1/2 כוס שום כתוש. אף שהתערובת אינה טעימה במיוחד, היא עשירה בוויטמינים ומינרלים, וכמובן עוזרת גם להורדת רמת הכולסטרול בדם. לוקחים כפית ממנה לפני השינה וכעבור חודש נהנים מהתוצאות.

בשונה מהמאכלים שצוינו עד כה, שיבולת שועל לא רק בריאה, אלא גם טעימה. דייסת שיבולת שועל בבוקר תסייע לכם רבות בשמירה על הבריאות והורדת רמת הכולסטרול. חשוב רק להחליף את כל ארוחת הבוקר הרגילה בדייסה ולא להוסיף אותה לתפריט הרגיל. כדי להפיק את מקסימום התועלת ממנה, תשרו כוס שיבולת שועל במים רותחים למשך הלילה, בבוקר תוסיפו פירות יבשים לפי טעמכם ותיהנו מארוחת בוקר בריאה.

כמובן, אין שום טעם בנטילת תוספי מזון ללא דיאטה מתאימה. הוספת זרעי פשתן לכריך עם חמאה לא ממש תשפיע על רמת הכולסטרול שלכם, וזה לא אומר שהחומרים הטבעיים לא יעילים... נטילת תרופות ותוספי מזון מסוגלת לעזור רק אם התפריט שלכם לא יכלול מאכלים עתירי שומן ומזון מהיר.

עלה חסה בודד בתוך ההמבורגר אינו מאזן את התפריט ולא תראו את העקבות שלו בבדיקת הדם הבאה. אבל אם תוציאו את ההמבורגר לגמרי ותחליפו אותו בקערה שלמה של סלט ירוק, כאמור עם זרעי פשתן בתוכו, כבר כעבור חודש-חודשיים תוכלו לראות שינויים לטובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר