5 סיבות ופתרונות לעייפות

העייפות והתשישות מסוגלות להרוס את כל התכניות, לפגוע במצב הרוח ובבריאות, ואף להכניס לדיכאון. לצערנו, העייפות מטרידה אותנו לא פעם גם אחרי שעות ארוכות של שינה טובה. מה גורם לנו להרגיש עייפים וכיצד ניתן למנוע זאת?

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כשאנחנו מרגישים עייפים, אנחנו בדרך כלל רק מחכים לערב כדי ללכת לנוח ולישון. להפתעתנו הרבה, לעתים קרובות זה פשוט לא עוזר, וגם יום למחרת כבר בצהריים אנחנו מרגישים מותשים לחלוטין. אכן, בכ-80% מהמקרים לעייפות אין כל קשר לשינה שלנו.

ממתקים

אנחנו רעבים, אנחנו ממהרים, אנחנו חוטפים מהר שוקולד, חטיף או קרואסון וממשיכים לרוץ... אבל מה קורה בגוף? רמת הסוכר עולה מהר, הגוף מייצר כמויות גדולות של אינסולין. האינסולין מתמודד מהר עם הסוכרים שהגיעו מ"הארוחה" המאולתרת, ולאחר מכן מוריד את רמת הסוכר בדם עד למינימום. ומה קורה לנו? אנחנו מרגישים חלשים ועייפים.

הפתרון? פחמימות מורכבות במקום פחמימות פשוטות, ואם כבר חייבים ממתקים, אז רק בסוף הארוחה ולא במקומה.

ריבוי משימות

אף שעבודה בתנאי לחץ ויכולת לבצע מספר משימות במקביל הם היום תנאי לקבלה להרבה משרות נחשקות, הגוף שלנו לא נועד לתפקד במצב הזה. מערכת העצבים שלנו מתקשה מאוד להתמודד עם מספר משימות במקביל, גברים סובלים מזה אפילו יותר מנשים.

עייפות מריבוי משימות, גברים סובלים יותר (צילום: shutterstock)

הפתרון? מלבד מערכת העצבים יש לנו גם מגבלה של מספר הידיים והעיניים, כך שבכל מקרה בכל רגע נתון אנחנו עושים משהו אחד בלבד. התחושה של עומס יתר נוצרת כשאנחנו לא יודעים מה סדר העדיפויות ומתחילים את הדבר הבא בלי להשלים את הקודם. תכנון ורישום מדוקדק יעזרו להפחית את העומס על הזיכרון ומערכת העצבים.

חושך ובגדים שחורים

תאורה לקויה וריבוי בדים שחורים מסביב גורמים לנו לעייפות בלי שנבין בכלל מה מקור הבעיה.

הפתרון? להגביר את התאורה במשרד ובעבודה ולהוסיף צבעוניות למלתחה. לא חייבים להתחיל להגיע לעבודה בחולצות כתומות עם פסים ירקרקים, אבל פריט צבעוני דוגמת צעיף יכול לשפר מאוד את ההרגשה הכללית.

עבודה מול מחשב

ישיבה ארוכה מול מסך המחשב מעייפת מאוד את העיניים, וכעבור שעות ספורות אנחנו מרגישים עייפות כללית, כאב ראש ודכדוך.

הפתרון? הפסקות ותרגילי הרפיה לעיניים. כדאי גם לשפשף את כפות הידיים, לעצום את העיניים ולהניח עליהם את הידיים לכמה דקות. חום וחושך יאפשרו לשרירי העיניים להרפות ולנוח.

יציבה לקויה

ישיבה לא נכונה, יציבה לקויה מתוך הרגל, בעקבות השמנה ובטן גדולה או בגלל עקבים גבוהים מדי, כל אלה מתישים את גופינו וגורמים לנו להתעייף במהירות.

עקבים גבוהים, עוד סיבה לעייפות (צילום: shutterstock)

הפתרון? הקפדה על יציבה נכונה בעמידה ובישיבה, חיזוק שרירי הגב, נעילת נעליים עם עקב נמוך ורחב והתמודדות עם עודף משקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר