מחקר: כך מיטה מבולגנת תורמת לבריאות שלכם

חדשות טובות, מה טובות, נהדרות: מהיום תוכלו להשאיר את המיטה שלכם מבולגנת ולצאת מהבית ללא נקיפות מצפון. מחקר חדש חושף את תרומתם של שמיכה לא מסודרת וכרית מעוכה, ולעולם לא תצליחו לנחש מהי הסיבה המפתיעה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
ממהרים? תשאירו את המיטה מבולגנת. רק תרוויחו מזה (צילום: shutterstock)

לסדר את המיטה בכל בוקר גוזל דקות יקרות מהזמן הכי לחוץ ביום? מסתבר שהפעולה הזו מיותרת לחלוטין, כך לפי מחקר חדש שהתפרסם במגזין החודשי של Experimental & Applied Acarology.

כעת עומדות בפניכם שתי אופציות: להריע בניצחון, להדפיס את הכתבה, לתלות על המקרר שאמא לא תפספס חלילה, לשגר קישורים לכל חבריכם - ולא להמשיך לקרוא את הסיבה שנותנים החוקרים ליתרון של מיטה מבולגנת, או להמשיך לפסקה הבאה, להתוודע לסיבה המפתיעה ולגלות שהיא, איך נאמר את זה במילים עדינות, די דוחה. ראו, הוזהרתם.

ובכן, אתם עדיין איתנו. אם כך, כדאי שתדעו שמיטה ממוצעת מהווה בית חם לעד מיליון וחצי חיידקים מיקרוסקופיים. כלומר, אנחנו למעשה ישנים בתוך חממת-עד של קרדית האבק.

ובניגוד לאמונה הרווחת, סידור המיטה בכל בוקר דווקא משפר את אורך חייה של הקרדית, המחפשת אחר חום, חושך ולחות, הנוצרת בקפלים הקרירים של המצעים המסודרים בקפידה. מה היא ממש לא מחפשת? תנאי מגורים הכוללים חום, אור ויובש, אשר מתרחשים בדיוק כשהשמש הזורחת מחלון החדר פוגעת בסדינים המבולגנים, מייבשת ומאירה אותם היטב.

אם אתם לא יכולים לשאת המחשבה שהשארתם מיטה הפוכה מאחור (ברצינות, מי אתם?), התחייבו להחליף את המצעים פעם בשבוע, ולכבס אותם במים חמימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר