המכתב שהסעיר

ליצמן מגיב: "כל הביקורת עליי, אלה שטויות והבלים"

אחרי הסערה שחולל היום מכתבו של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, בו הביע את דעת ההלכה שקביעת מוות תיקבע רק לאחר הפסקת פעילות הלב, הוא העניק ראיון נרחב ומקיף לרדיו קול-חי. ליצמן מדבר על המתקפות נגדו ומספר על הפסק שהוביל למכתב ומצהיר: "אני לא ישנה את דעתי במילימטר אחד". האזינו (בריאות)

מנחם כץ | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: פלאש 90)

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן (יהדות התורה) חולל אחר-הצהריים סערה בעולם הרפואה, לאחר שהוציא הודעה רשמית, בו הביע את עמדת משרד הבריאות בענין המורכב והרגיש של קביעת מוות מוחי נשימתי - כפי דרישת ההלכה, לפיו קביעת מוות תיקבע רק לאחר הפסקת פעילות הלב ולא לאחר מוות מוחי חלילה.

בעקבות הסערה, העניק ליצמן ראיון נרחב ומקיף למהדורה המרכזית של רדיו קול-חי בהגשת מרדכי לביא.

לביא, פתח את הראיון באומרו: "הרב ליצמן, חוק אמיץ מאוד". ליצמן השיב: "לא אמיץ, זה החוק".


שמעת בטח את הביקורת שהוטחה במכתב שכתבת.

"ביקורת תהיה על כל דבר שאני יעשה", אמר ליצמן ספק בצחוק ספק ברצינות. "לא משנה מה שאני יעשה. זה דרך העולם. האופוזיציה חייבת לתת ביקורת. אין להם דברים אחרים כעת... כנראה לא מספיק להם, לחברי-הכנסת של 'קדימה', בבעיות שלהם, הם צריכים גם להתעסק גם בנושאי בריאות.

"ועכשיו לעניין עצמו: החוק אומר שצריך לכבד את החוק. היה כנס, בו רצו לקבוע מה זה 'מוות מוחי' ולהסמיך את האנשים בעניין זה. ביקשתי לציין בכנס הזה, שנכון שהחוק קובע שגם מוות מוחי הוא מוות, אבל באותו חוק, יש סעיף אחר שמכיר גם בהלכה שאומרת שמוות - זה רק מתי שהלב מפסיק לעבוד. אני לא רואה שום פסול בזה ושום חטא בזה. אני לא חושב שצריך להצטדק ששומרים על ההלכה".

יש כאלה שסוברים שאתה מתנגד להשתלת איברים.

"אני לא נגד. למה כל דבר צריך לעשות נגד".

הרב ליצמן הוסיף: "אני סגן שר הבריאות ותפקידי הוא לקיים את החוק. קיימתי את החוק ככתבו וכלשונו. לא יכול להיות שמישהו יגיד שסעיף א' מקובל עליי וסעיף ב' לא מקובל עליי".

במהלך הראיון, הרחיב ליצמן במכתב המסעיר, וסיפר על פסק ההלכה שקיבל מהרב שאול קליין שהוביל למכתב.

והראיון לא נגמר כאן. לשידור עלה ד"ר ברייאר וגם חבר-הכנסת עתניאל שנלר מ'קדימה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר