בקרוב: רוקח יוכל לרשום מרשם המשך ללא צורך ברופא

בקרוב: רוקחים יוכלו לתת "מרשמי המשך" לתקופה של עד 6 חודשים לחולים כרוניים, וכן לתת מרשמים לשורת תרופות לטיפול במחלות קלות (בריאות)

חנה בורט | כיכר השבת |
(פלאש 90)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק "מרשם רוקח" המאפשר לרוקחים לתת "מרשמי המשך" לתקופה של עד שישה חודשים לחולים כרוניים, וכן לתת מרשמים לשורה של תרופות, לטיפול במחלות קלות.

משרד הבריאות בראשות סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, הובילו בהצלחה את התיקון לחוק האמור. בכך יושלם בקרוב המהלך שיאפשר לרוקחים לרשום תרופות לחולים, בעיקר טיפולי המשך לחולים כרוניים וכן תרופות לטיפול במחלות קלות. המהלך יקל על אזרחי ישראל ויחסוך מהם את הטרחה לחזור שוב ושוב לרופא, בכדי לחדש מרשם לתרופה אותה רגיל לקבל באופן שוטף. "אני מברך על החלטת הוועדה. עם העברת החוק בכנסת נוכל להביא בשורה לאלפי הרוקחים בישראל ולהוביל את מקצוע הרוקחות לדרך חדשה", אמר סגן שר הבריאות.

בארגון הרוקחות בישראל בירכו על החלטת חברי וועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת ומבהירים כי הרוקחים בבתי המרקחת נגישים לציבור הפונים וכי שינוי החקיקה כפי שאושר היום בוועדה, יסייע רבות בידיהם לקבלת רפואה זמינה יותר וכן יביא לחיסכון בעלויות של ביקורי רופא, במקרים רבים בהם אין צורך בבדיקה רפואית, כמו חידוש מרשמי המשך לתרופות כרוניות.

יש לציין כי האפשרות לרישום תרופות ע"י רוקחים, קיים במדינות רבות בעולם המערבי ויוזמה זו תזכה גם את אזרחי ישראל בשירות דומה. בנוסף, חוק זה יאפשר לציבור לחסוך את הצורך לגשת לביקור רופאים במקרים בהם מטרת הביקור הינה רק לשם קבלת מרשם כרוני למחלה ידועה או לקבלת טיפול במקרים קלים.

החוק החדש יקל על השכבות החלשות באוכלוסית הפריפריה וינצל את הנגישות הגבוה של בתי מרקחת לשם קבלת טיפול נאות. זהו נדבך נוסף במהלכים אותם עושה סגן השר יעקב ליצמן לשיפור הטיפול הרפואי וזמינותו לכלל אזרחי ישראל.

בדיון, אמר פרופ´ אבי פורת, ראש חטיבת הבריאות במכבי שרותי בריאות, כי מדובר בצעד נכון וחשוב שיגביר לא רק את זמינות הטיפול לחולים אלא גם את איכותו.

ד"ר רון תומר, מנהל הועדה המקצועית של ארגון הרוקחות בישראל, הודה לסגן השר ליצמן על פעילותו לקידום מקצוע הרוקחות, פעילות שתטיב רבות עם אזרחי ישראל ותאפשר קבלת טיפול נאות בבתי המרקחת הנגישים והזמינים לציבור.

יצוין כי בכנס השנתי של ארגון הרוקחות בישראל, שנערך לפני מספר ימים הכריז סגן השר יעקב ליצמן כי "הרוקח נמצא בחזית הטיפול במטופל ובעיניי הוא חלק מהצוות הרפואי. החולה פוגש את הרוקח בתחנה האחרונה לפני שחוזר לביתו ומתחיל בטיפול הרפואי שקיבל. לכן חשוב לקדם את מקצוע הרוקחות, לתת בידי הרוקח את כל הכלים הנדרשים וכן לספק לו מרחב עשייה כולל, בכדי שיוכל למלא את תפקידו כראוי", הודיע סגן שר הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר