עידן חדש

יעקב ליצמן: נגמר העניין של ניתוחי מתים בארץ

מכשיר ה-MRI שהובא לישראל צפוי לשים קץ, בתוך חודשים אחדים, לניתוחי המתים בישראל. לדברי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "לא יהיה עוד צורך לעשות ניתוח, אפשר לעשות MRI וזה יתפוס משפטית. אפשר לומר שבעיקרון, נגמר העניין של ניתוחי מתים בישראל", הכריז חגיגית (בריאות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
טקס ההשקה, היום (צילום: יוסי פורמנסקי)

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, טוען כי הגיע להסכמה עם משרד המשפטים ועם בואו של מכשיר ה-MRI לישראל, תם עידן ניתוחי המתים בישראל.

בראיון ליומן הצהריים של רדיו 'קול חי' הסביר ליצמן כי המכשיר החדש ימנע את הניתוחים שלאחר המוות - עליו נאבקה היהדות החרדית מזה שנים.

"הגענו להסכמה גם עם משרד המשפטים על זה", אמר סגן שר הבריאות, "ואני מניח שברגע שמשרד המשפטים מסכים עם זה אז בהחלט לא תהיה בעיה".

ליצמן סיפר: "היום חידשו את ה-MRI המשפטי. מי שזוכר לפני שלושים ארבעים שנה היה מאבקים יום יום על ניתוחי מתים. בעיקרון, מבחינה משפטית לא צריך ניתוח, אפשר לעשות MRI וזה יתפוס משפטית.

"הושגה הסכמה. יכול להיות פה ושם מקרה חריג ביותר אז אני לא יכול להתחייב, אבל בעיקרון נגמר העניין של ניתוחי מתים", סיכם ליצמן.

היום נערך טקס חגיגי בבית החולים 'אסף הרופא', במהלכו הושק מכשיר ה-MRI לקביעת סיבת המוות בסריקה דיגיטלית במקום נתיחה פולשנית.

בארגון זק"א שמחו לבשר על השלמת המהלך ברכישת מכשיר ה-MRI. "אין ספק שמדובר במהלך מכונן שיפתור את אחד מהנושאים הגורמים למחלוקת במדינת ישראל במשך למעלה משישים שנה בויכוח מסביב לנתיחת מתים", אמרו.

בטקס השתתפו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר האוצר צחק כהן. יו"ר סיעת ש"סאברהם מיכאלי. סגן נשיא מכון לנדר ניסן סלומיאנסקי, יו"ר זק"א יהודה משי זהב. יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה. הרב מרדכי ויכלדר מרבני זק"א, פרופ' יהודה היס ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר בני דוידזון מנהל בית החולים 'אסף הרופא', עו"ד דרור שוסהיים יו"ר 'המחלקה המשפטית של ארגון זק"א, ומתנדבי זק"א רבים.

הרב יעקב רוז'ה, רב החברה קדישא של תל אביב וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל התייחס לנושא ואמר כי הוא מקווה שהמכשיר יעמוד במבחן משפטי. "אנשי המכון לרפואה משפטית שהם רופאים משפטיים בהכשרתם ובמקצועם, למדו את הנושא בחו"ל ולפי דעתם כרגע אפשר לקבוע סיבת מוות שתהיה עמידה בבתי משפט על סמך המכשיר הזה.

"הדבר הזה עדיין לא עמד במבחן של בית משפט. אנחנו נהיה רגועים אם כאשר יהיה מקרה מסוים שבו יקבע סיבת מוות על ידי המכשיר הזה ואולי איזה סנגור של איזה נאשם ינסה לפקפק בעניין, הדבר יעלה בבית משפט ובית המשפט יפסוק כתקדים שהדבר הזה מהווה ראיה משפטית אז נהיה שקטים".

צילומים: יוסי פורמנסקי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר