יהודה משי-זהב ופרופ' היס סגרו מעגל משותף

בטקס שהתקיים בבית החולים 'אסף הרופא', הושק היום מכשיר ה-MRI לקביעת סיבת המוות בסריקה דיגיטלית במקום נתיחה פולשנית, ובכך יבוא בע"ה לקיצה אחד הפרקים הסוערים בדברי הימים של מדינת ישראל מסביב לניתוחי מתים. "אין ספק שמדובר במהלך מכונן שיפתור את אחד מהנושאים הגורמים למחלוקת במדינת ישראל במשך למעלה משישים שנה בויכוח מסביב לנתיחת מתים", אמרו בזק"א

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(יוסי פורמנסקי)

בטקס שהתקיים בבית החולים 'אסף הרופא', הושק היום מכשיר ה-MRI לקביעת סיבת המוות בסריקה דיגיטלית במקום נתיחה פולשנית, ובכך יבוא בע"ה לקיצה אחד הפרקים הסוערים בדברי הימים של מדינת ישראל מסביב לניתוחי מתים.

בארגון זק"א שמחו לבשר על השלמת המהלך ברכישת מכשיר ה-MRI. 'אין ספק שמדובר במהלך מכונן שיפתור את אחד מהנושאים הגורמים למחלוקת במדינת ישראל במשך למעלה משישים שנה בויכוח מסביב לנתיחת מתים'.

בטקס השתתפו סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, סגן שר האוצר הרב יצחק כהן. יו"ר סיעת ש"ס הרב אברהם מיכאלי. סגן נשיא מכון לנדר ניסן סלומיאנסקי, יו"ר זק"א יהודה משי זהב. יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה. הרב מרדכי ויכלדר מרבני זק"א, פרופ' יהודה היס ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר בני דוידזון מנהל בית החולים 'אסף הרופא', עו"ד דרור שוסהיים יו"ר 'המחלקה המשפטית של ארגון זק"א, ומתנדבי זק"א רבים.

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שיבח את הכנסת מכשיר ה MRI לשימוש בבית החולים אסף הרופא, שהמכון הפתולוגי באבו כביר מסונף אליו ואמר כי זה חלק ממהלך כולל, אותו הוביל במשרד הבריאות להכפלת כמות מכשירי ה – MRI בכל בתי החולים בישראל. בדבריו הדגיש כי מדובר בהיסטוריה, בשל העובדה כי לראשונה נמצא פתרון מעשי שימנע את סכנת ניתוחי המתים, בעזרת מענה רפואי אודות לטכנולוגיה המתקדמת והכנסת מכשיר MRI לשימוש בבית החולים. כן הוקיר את ארגון זק"א והעומד בראש ר' יהודה משי זהב, על נחישותו הגדולה לאורך כל הדרך עד לתוצאה המצופה.

סגן שר האוצר הרב יצחק כהן אמר: "אני זוכר את התחלת המהלך עוד כשכיהנתי כשר לענייני דת, את המאבק מסביב לרצח הרבנית באשקלון ובקשת המשטרה לנתח את הגופה, שאז לראשונה הושגה פשרה בקביעת סיבת המוות על ידי מכשיר ה-MRI, אירוע מכונן זה היווה את התמריץ להובלת המהלך החשוב זה, ארגון זק"א לא נתן מנוח ולא עשה הנחות לגורמים עד להשלמת המהלך. אם לצורך דבר זה בלבד היה נוסד ארגון זק"א, דיינו".

ד"ר בני דוידזון מנהל בית החולים 'אסף הרופא' הודה אישית לארגון זק"א ולעומד בראש יהודה משי זהב: "בפועלכם זה זכיתם בכמה מצוות, בהצלת חיים, בכבוד המת ובחסד של אמת, בקירוב לבבות ולקידוש השם".

חמש וחצי שנים עברו מאז יזם ארגון זק"א והוביל את המהלך לקידום ורכישת מכשיר ה-MRI לקביעת סיבת המוות בסריקה דיגיטלית במקום נתיחה פולשנית. דרך רבת ייסורים ובירוקראטיים עברו בזק"א במסלול הארוך, אותו הוביל יו"ר הארגון יהודה משי זהב, החל מהשגת אישורים ממשלתיים וחוקתיים, שינויים ותיקונים בתקנות בריאות העם, הכרה של הרשויות, הפרקליטות, המשטרה, אנשי המכון הלאומי לרפואה משפטית בקביעת ה-MRI, הוצאת רופאים ומפענחים להשתלמות בחו"ל, ארגון זק"א אף השיג את התרומה של מעל מליון דולר לרכישת המכשיר.

במשך השנים התקיימו מפגשים ודיונים רבים בין רבני זק"א בראשות יו"ר ועד הרבנים הרב יעקב רוז'ה, חברי 'המחלקה המשפטית' של ארגון זק"א בראשות עו"ד דרור שוסהיים ומכל'ה גוטויין, לבין אנשי 'המכון הלאומי לרפואה משפטית' בראשותו של פרופ' יהודה היס, לליבון הבעיות ההלכתיות והמשפטיות מסביב ל-MRI, כמו גם סיורים משותפים במכון. חשוב לציין את תרומתו החשובה לקידום רכישה והכרה במכשיר ה-MRI של הגאון הרב נחום קוק זצ"ל, ששנים רבות עמד על המשמר במאבקים משפטיים למניעת ניתוחי מתים,

עם תום הטקס, התכבדו סגני השרים בהסרת הלוט, ובפני המשתתפים הוצג המכשיר החדש המתקדם מסוגו בעולם, תוך כדי הסבר מפורט על אופן הפעלתו.

כמי שעומדים על המשמר היומיומי למניעת ניתוחי מתים, רואים בארגון זק"א בהשלמת מהלך רכישת והרצת מכשיר ה-MRI לטובת קביעת סיבת המוות ע"י סריקה דיגיטלית ולא ע"י נתיחה פולשנית, כמהפכה וכ"תיקון עולם" במניעת חילול כבוד המת בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר