זק"א השיק טרקטורוני כיבוי לזכר 44 הנספים באסון הכרמל

בצל ההסתה הגוברת נגד החרדים, ארגון זק"א, בו מתנדבים מאות חרדים, השיק יחידה מיוחדת של טרקטורוני כיבוי. היחידה החדשה הוקמה גם כזכרון והנצחה על שמם של 44 הנספים ז"ל באסון הכרמל, עת חרפו נפשם להציל חיים. הטרקטורונים על ציודם נתרמו על ידי אנשי החסד מר מיכאל מירילשווילי יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א ומר אלכסנדר משקביץ נשיא הקונגרס היהודי האירו-אסיה סיקור, גלריית ענק (בכיכר)

(מנדי הכטמן)

במעמד מרגש הושקה אמש ´יחידת טרקטורוני כיבוי – של זק"א´. עשרות מתנדבי זק"א התכנסו בערב במלון ´ניר עציון´ שבהר הכרמל, להשקת ´יחידת טרקטורוני כיבוי – זק"א´.

זק״א כארגון התנדבותי היודע לאלתר ולתת מענה מהיר ראשוני ומיידי, ובעקבות הפקת לקחים מאסון השריפה ביערות הכרמל, החליט ארגון זק״א להקים ׳חידת טרקטורוני כיבוי׳ שיהיה מבוסס על מתנדבים שיקיימו משמרות סיור בתורנות ביערות הכרמל ובצפון.

היחידה החדשה הוקמה גם כזכרון והנצחה על שמם של 44 הנספים ז"ל באסון הכרמל, עת חרפו נפשם להציל חיים. הטרקטורונים על ציודם נתרמו על ידי אנשי החסד מר מיכאל מירילשווילי יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א ומר אלכסנדר משקביץ נשיא הקונגרס היהודי האירו-אסיה.

מטרת הפרויקט: הקמת יחידת תגובה מהירה ראשונית, שתצויד במערכת כיבוי חדשנית המורכבת על טרקטורון בעל ניידות ועבירות גבוהים, ונותנת את האפשרות להגיע לשריפות מהר ולהספיק לכבות את השריפות לפני שמתפתחות למימדים עצומים. היחידה תעבוד בתיאום מלא ובשת"פ עם כב"א על בסיס של התנדבות או ´שירות אזרחי´.

בשלב ראשון נרכשו שלשה טרקטורונים ייחודיים, עבירים בכל תנאי שטח שאובזרו בציוד כיבוי חדיש העובד בלחץ של ´פולסים´ – לחיצות המזריקות בחוזקה ליטר מים במהירות של 430 קמ"ש על ידי אנרגיה קינטית. בעלי מיכל של 72 ליטרים של מים, ללא חומר נוסף, הנותנים אפקט פי עשרה משיטות הכיבוי הנוכחים. נוחים ופשוטים מאד להפעלה. דהיינו: טרקטורון עם מיכל של 72 ליטרים של מים, נותן אפקט כמו משאית עם אלף ליטרים.

המים חודרים את מעגל האש ומכבים את השריפה תוך זמן קצר. בנוסף ברגע בו נלחץ ה´פולס´ הראשון, החום יורד ב-50% ומאפשר לכוחות ההצלה להתקרב לנפגעים.

את הערב כבדו הרב הראשי לישראל הגאון הרב יונה מצגר שליט"א, ס. ראש הממשלה ושר הפנים הרב אליהו ישי, שר המדע פרופ´ הרב דניאל הרשקוביץ, חברי כנסת, תנ"צ רוני עטייה מפקד מרחב חוף במשטרת ישראל, ראש מועצת זכרון יעקב אלי אבוטבול, סנ"צ הרב משה גפני רב המטה הארצי, יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א מר מיכאל מירילשווילי, מפקדי מחוזות של זק"א, קצין אק"מ מחוז צפון נצ"מ יורם מלול, קצין אק"מ מגזר חרדי רפ"ק גרשון וינגוט, משפחות הנספים, ומתנדבי זק"א. בלטו במיוחד נציגי שגרירויות של תשע מדינות שסייעו למדינת ישראל בכיבוי האש ביערות הכרמל. נציגי המדינות: ארה"ב, רוסיה, צרפת, ספרד, יוון, מצרים, ירדן, קזחסטן, תורכיה

הערב נפתח בהדלקת נר נשמה לעילוי נשמת 44 הנספים ז"ל, ע"י מר רוני בוקר אחיו של נצ"מ ליאור בוקר ז"ל, אמירת קדיש ע"י מפקד זק"א מחוז צפון רפ"ק הרב אנשל פרידמן, ואמירת ק-ל מלא רחמים ע"י הרב רפי מנת, שגם הנחה את הערב בטוב טעם.

ס. ראש הממשלה ושר הפנים הרב אליהו ישי ברך על הרעיון והיוזמה המופלאה, העלה על נס את פעילות ארגון זק"א ומתנדביו והקידוש השם הגדול שהם עושים בארץ ובעולם כולו בעבודת הקודש. כבוד השר אמר: "אני הייתי איתם בזירת האסון באותו ליל חמישי השחור, אני ראיתי את המלאכים של זק"א, במלאכתם הקשה, כשפניהם חתומות וליבם נקרע, אך פועלים במקצועיות, במסירות, בנחישות וללא ליאות בליקוט שרידי אנוש, להביאם לקבר ישראל.

בתום דבריו העניק שר הפנים תעודות התנדבות למופת ליחידת זק"א מחוז צפון בפיקודם של הרב אנשל פרידמן והרב יחזקאל פרקש. בתעודה נאמר: " עבור המסירות ורוח ההתנדבות אשר בעוז ובתעצומות נפש, שמו נפשם בכפם בלבת האש הנוראה שהשתוללה בארץ ציה וצלמוות בהר הכרמל ולקחה עמה 44 נפשות יקירנו הקדושים ז"ל.

מתוך הדומיה והחושך, ההלם והבעתה, הבהב ניצוץ האור המופלא בשעות טרופות אלו, בין חיים למוות, בפעילותם ומסירותם של אנשי הגבורה של ארגון זק"א אשר בעוז ובתעצומות לב, שמו נפשו בכפם למען כבודם הקדוש וזכו לקדש שמו יתברך כבל עם ועולם, לגמול ´חסד של אמת´ בכוחות נפש שהם למעלה מן המקום והזמן, הייתם לאות ולמופת לכלל".

כמו כן העניק כב´ השר תעודת הוקרה ליו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א מר מיכאל מירילשווילי, שבה נאמר: "על רוח ההתנדבות והחסד הפועמת בלב ראשיו ואנשיו מתנדבי ארגון זק"א – איתור חילוץ והצלה על תרומתם המשמעותית לחברה בישראל על עבודת קודש ללא לאות בתרומתם ומסירותם הנאמנה ללא גבול במיצוי משאבי נפש אדירים ללא שיקול של זמן, מקום ונסיבות. ובקידוש שם שמים ברבים, בפעילות הצלת חיים וחסד של אמת".

שר המדע פרופ´ הרב דניאל הרשקוביץ, אמר בדברי ברכתו: שמתוך כל רוח ההתנדבות והערבות ההדדית הפועמת באזרחי ישראל, ארגון זק"א ומתנדביו הם העומדים בראש, הן בטיפול בנורא מכל והן בזמנים והנסיבות, שאינם תנאי או שיקול בהתנדבות בזק"א, לא לחינם אזרחי מדינת ישראל על כל גווניה מוקירים לכם.

הרב הראשי לישראל הגאון הרב יונה מצגר שליט"א אמר: "הערב אפשר לראות את ההבדל בין ארגון זק"א ומתנדביו לאחרים, בעוד שמאז קרות האסון אנו שומעים אך ורק קיטורים וטענות על גורמי השלטון, ארגון זק"א אינו מקטר אלא עסוק בעשייה וביצירת רעיונות חדשניות להצלת חיים ומניעת אסונות. כמו כן ציין כב´ הרב, את קידוש ה´ הגדול שגורם ארגון זק"א בעולם, ולדוגמא גם בערב מיוחד זה, שדווקא מתנדבים חרדים חשבו על הצורך לכנס את נציגי המדינות שסייעו בכיבוי האש, ולהודות להם בשם העם בישראל".

תנ"צ רוני עטייה ממ"ר חוף במשטרת ישראל, שפיקד על הכוחות באסון, ריגש עד מאד את הציבור בדבריו: "זק"א הינו ארגון לאיתור חילוץ והצלה הפועל באורח התנדבותי, אשר כל תכליתו הינה פעילות להצלת חיי אדם וביצוע מצווה שאין שני לה – "מצוות חסד של אמת". הארגון ברבות השנים תפס מיקום מרכזי ולמעשה באירועים השונים לא ניתן לראות כיצד פועלים ללא הכוחות המקצועיים הייחודים של ארגון זק"א.

הכלל הידוע כי "כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו" מוצא ביטויו הלכה למעשה בפועלכם למען תושבי המדינה. הערץ העליון של הצלת חיי אדם ומתן סיוע במגוון של אירועים הינו מנת חלקו הקבועה של ארגון מפואר זה.

זכרם של 44 הנספים באסון הכרמל ראוי להנצחה רבה וייחודית, וקריאת יחידת טרקטורוני כיבוי – זק"א על שמם הינה ראויה ומדגישה את הקשר המיוחד שבין ארגון זק"א לעם ישראל ולמדינתנו. אבקש לאחל לכם הצלחה, תחזקנה ידיכם, אחיי גיבורי החייל, כי ראויים אתם לכל שבח".

מראה נפלא היה כשתשע נציגי שגרירויות המדינות שסייעו בכיבוי האש, הוזמנו אל הבמה ויו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א מר מיכאל מירילשווילי יחד עם יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב העניקו להם תעודת הוקרה ותודה בשם אזרחי ישראל ומתנדבי ארגון זק"א על היחלצם ופועלם למען מדינת ישראל.

היה זה אך סמלי כשבערב מרגש זה אף הוענקו תעודות וציוד אישי ל-44 מתנדבי זק"א חדשים שסיימו את הקורס וישתלבו מעתה יחד עם חבריהם הוותיקים לעבודת הקודש.

את הערב הנעימו בשירי רגש, הזמרים ישי לפידות ואלי לאופר תחת הכותרת: זוכרים בשיר, לזכר הנספים ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר