מחודש ינואר: המאגר הביומטרי יחל לפעול בגרסת נסיון

החל מחודש ינואר הקרוב זה קורה: המאגר הביומטרי שרבים התנגדו להפעלתו יכנס לפעול בגרסה נסיונית בישראל. החל מהראשון לחודש יוכלו אזרחים להתווסף למאגר על ידי מתן טביעות אצבעות. במאגר, לא ישתתפו קטיים מתחת לגיל 16, בכדי להגן על פרטיותם. (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

​לאחר הערכות רבות, כעת זה יוצא לדרך.

החל מחודש ינואר הקרוב, יחל לפעול בישראל המאגר הביומטרי בגרסא נסיונית. לפי התכנית שאושרה, אזרחים יוכלו למסור מרצונם טביעות שתי אצבעות, ודמות הפנים על מנת לקבל תעודת זהות "חכמה".

עוד נמסר כי תקופת המבחן תחל בתאריך 1.1.2013 ותסתיים לאחר שנתיים בסוף דצמבר 2014.

בעבר, וגם כיום, ישנם לא מעט שמתנגדים לפרויקט המאגר הביומטרי. אולם בעקבות עתירה לבג"ץ של האגודה לזכויות האזרח והתנועה לזכויות דיגיטליות, החליטה המדינה לתקן את הצו המפעיל את תקופת המבחן של החוק ולאשר את הפעלת הפיילוט.

התיקונים של הצו עוסקים בעיקר בהגדרה מדויקת של אמצעי הזיהוי והאימות הביומטריים, יצירת מדדים להערכת ההצלחה או הכישלון של תקופת המבחן ואבטחת המידע של הנתונים הביומטריים עוד בתקופת המבחן.

לפי ההחלטה, בסוף תקופת המבחן ייערך דיווח מסכם הכולל את הפרמטרים השונים הבוחנים את יעילות המאגר הביומטרי, את יעילותו מול חלופות אחרות, את מידת האבטחה שלו ובכלל, את נחיצות קיום המאגר הביומטרי והשגת מטרותיו.

עוד נמסר, כי בפרויקט הנסיוני שכאמור ימשך במשך שנתיים, לא ישתתפו קטינים מתחת לגיל 16.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר