קריסת מערכות באלעד

עיר בקריסה: עובדי אלעד יפגינו נגד הפיטורים הצפויים

במסמך שנשלח בימים האחרונים לעובדי עיריית אלעד, הם נקראים למחות נגד עיריית אלעד שמתכוונת לבצע פיטורין בהיקף רחב בעיר "עד כאן, קוראים לש"ס להתערב במשבר, הקיצוצים מקוממים ומשפילים, הם בניגוד להתחייבויות האישיות של ראש העיר אותן נתן בעבר, זה בניגוד לחוקת העבודה" אומר יו"ר ועד העובדים ל'כיכר השבת' (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק עידן (צילום: מאיר אלפסי, ארכיון כיכר השבת)

הבחירות לרשויות המונציפאליות אמנם תתקיימנה רק בעוד שנה, אך מתברר כי הלהט וקלחת הבחירות לכנסת משפיעות גם על הזירה המקומית וגורמות לדרמות לא מעטות בפרט בעיר אלעד שם מזה חודשים רבים סוערות הרוחות במסדרונות העיריה.

כזכור, המהומה בעיר החלה אחר שלטענת העובדים החליט ראש העיר יצחק עידן לנקוט ב"תוכנית התייעלות" שפגעה לדבריהם בזכויותיהם הבסיסיות.

לפני חודש וחצי הכריזו העובדים על קיום הפגנה מול לשכתו של עידן כנגד הקיצוצים אך ברגע האחרון ביטלו אותה לאחר שראש העיר התחייב כי "יקפיא" כל קיצוץ בשכר העובדים.

בימים האחרונים פרצה המחלוקת מחדש לאחר שלטענת עובדי העיריה ראש העיר לא עמד בדיבורו וביצע קיצוצים.

תומר כהן יו"ר ועד העובדים פירסם בימים האחרונים הודעה לעובדי העירייה המתפרסמת לראשונה ב'כיכר השבת':

מלשון המכתב: "עובדים יקרים, ביום רביעי ו טבת 19.12.12 בשעה 8.30 בדיוק. תתקיים "אסיפת עובדים" מול לשכת ראש העיר, במחאה על "תוכנית ההתייעלות" הכוללת פיטורי עובדים, קיצוץ שכר, קליטת עובדים חדשים ע"ח הקיימים, העסקת מקורבים ותמיכה בגופים שחפצים ביקרם. זה הזמן לומר עד כאן! שבענו הבטחות ונמאס לנו שזורים עלינו חול בעיניים! עובדי עיריית אלעד הם לא כלי משחק בידי אף גורם! אנו לא ניתנים למכירת חיסול סוף עונה, לכל המרבה במחיר!"

"כל עובדי הרשות: פקידים, אנשי שטח, בלניות, עובדים סוציאליים, רבנים, וסייעות לגנים כולם נקראים להגיע לאסיפת המחאה. במקביל נעשתה פנייה להסתדרות להאיץ את תהליך הכרזה על סכסוך עבודה בעירית אלעד". נכתב במסמך שנשלח לעובדי העירייה.

בשיחה ל'כיכר השבת' אומר תומר כהן: "הקיצוצים מקוממים ומשפילים, הם בניגוד להתחייבויות האישיות של ראש העיר אותן נתן בעבר, זה בניגוד לחוקת העבודה".

מלבד זאת טוען תומר כי כעת הקיצוצים יורחבו ו"בתוכנית ההתייעלות שהובאה השבוע לאישור המועצה מופיעים סעיפים חמורים".

בנוסף עומד עידן "להפריט את כל המקוואות בעיר ולפטר את עובדיהם ובהם רבנים, בלניות ואנשי תחזוקה. מדובר ביוזמה מקוממת", טוען תומר כהן "שאין לה אח ורע באף מקום".

"אני קורא לראשי ש"ס להתערב מיידית במשבר העירוני ולהיכנס לעובי הקורה על מנת למנוע את קריסת המערכות בעיריה".

"מתברר כי הפגיעה תיהיה בעיקר בעובדים החלשים המגיעים משכבות מצוקה ואני מצפה שש"ס תדאג להם ולא תיהיה שותפה בעקיפין לפיטוריהן ולקיצוץ בשכרם"

תגובת עיריית אלעד תפורסם כשתתקבל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר