הרב בני לאו מגונן על בנט: "הקונסרבטיבים הם השותפים שלנו"

לאחר החיבוק שהעניק שר הדתות בנט לרבנים מהקהילה הקונסרבטיבית, מגונן עליו הרב בני לאו, ואומר כי: "הם השותפים שלנו לחיזוק המדינה, הם צריכים להיות מקובלים" (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב בני לאו (צילום: צתוך יוטיוב)

לאחר המתקפה שחווה שר הדתות נפתלי בנט בגין החיבוק החם שהעניק לרבנים קונסרבטיבים, מוצא לנכון הרב הציוני דתי בני לאו, לגונן על שר הדתות. ולדברי הרב לאו, מתפקידו של שר הדתות לחבק את הרפורמים, ולהעניק להם מסר כי הם 'אחים ואחיות'.

לאו, הנחשב לרב מוערך בציונות הדתית, כתב את הדברים בתגובה לטורו של העיתונאי ידידיה מאיר שפורסם בסוף השבוע.

רסיס בנאום - טורו של ידידיה מאיר

"לא בכל יום אני מוצא עצמי מצוטט אצל ידידיה מאיר ב"בשבע" בתור "תנא דמסייע"" כתב הרב לאו. "במאמרו הוא תיאר נאום של נפתלי בנט באודיטוריום הכנסת, מול משלחת רבנים ורבניות מהתנועה הקונסרבטיבית. בנט שבר את כל המחיצות בין הזרמים בקריאת ה"אחים והאחיות" שלו וידידיה מאיר ביקש ממנו לקחת יועץ לענייני דת כדי לסייע לו לפלס דרך בניואנסים הדקים בין נתינת יד לשלום לבין חיבוק חם ואוהב".

הרב לאו הוסיף והתייחס לטורו של ידידה מאיר באומרו: "לצורך זה הוא משתמש במאמר שפרסמתי לפני כעשר שנים בעקבות דיאלוג שקיימתי עם הרב דוד גולינקין, ראש ועד ההלכה של התנועה הקונסרבטיבית. לא מתחשק לי להפסיד את החיבוק של ידידיה אך גם הוא צריך יעוץ לענייני ניואנסים בין מאמר העוסק בהלכה לבין מדיניות של שר לענייני תפוצות".

לדברי הרב בני לאו: "תפקידו של בנט אינו מגזרי. הוא מוכרח לשים את כל פעמיו מציון לתפוצות ולקרוא את מפת היהדות שמתנהלת שם. הבחירה של התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית לכלול את עצמם כחלק מהתנועה הציונית אינה מובנית מאליה. ידידיה צודק שהם לא נולדו כאלה. הם קבעו את מדיניותם ואנו, חברי התנועה הציונית צריכים לברך על כך. הם השותפים שלנו לחיזוקה וחיסונה של המדינה והם צריכים לחוש שמדינת ישראל, על כל מערכותיה מבקשת להיות הבית שלהם. בתור בני הבית הם צריכים להיות מקובלים כ"אחים ואחיות".

"בנט אינו מסמיך רבנים ואינו מחלק תעודות הכשר. הוא הנציג של הממשלה לחבק בחום את המשלחת הזו ולומר להם בקול צלול "אחינו אתם".

הרב בני לאו הוסיף: "הוויכוח ההלכתי מוכרח להתקיים אך הוא לא צריך לייצר חומת הפרדה. החומה הזו כבר נוסתה וקרסה. כעת צריך לייצר שפה שמגדירה את ההבדלים אך לא מבודדת בין הקבוצות ומאפשרת להתנהל ביחד, מתוך חזון משותף לחיזוקה של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר