התנועה החילונית קוראת לצעירים: אל תתחתנו ברבנות

פעילי התנועה החילונית "ישראל חופשית" קוראים לצעירים ולזוגות המבקשים להתחתן, שלא לעשות זאת במסגרת הרבנות הראשית וזאת כמחאה על בירור היהדות המתבצע במסגרת הליך רישום הנישואין. "למה צריך לעבור שבעה מדורי גיהנום לקראת היום המאושר בחיינו?" שאלו בתנועה (יהדות,ארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

דת ומדינה, שוב על ראש שמחתנו: בתנועה החילונית 'ישראל חופשית', קוראים לצעירים ולזוגות המבקשים להינשא, שלא לעזות זאת באמצעות הרבנות הראשית לישראל, וזאת כאות מחאה על הליך הבירור היהדות המתבצע בכדי לאמת את יהדותם של בני הזוג.

"למה צריך לעבור שבעה מדורי גיהנום לקראת היום המאושר בחיינו?" שאלו ב'ישראל חופשית', "לא ביקשו שנוכיח את יהדותנו כשגייסו אותנו לצבא, ואפילו מס הכנסה גובים מאיתנו מס בלי שאכפת להם אם אנחנו יהודים או לא".

"הפתרון הוא אחד, מלמדים את הרבנות שיעור ארוך במתן שירות ואיבוד לקוחות, מהיום מצביעים בטבעת: מפסיקים להתחתן ברבנות!" נכתב בעמוד הפייסבוק של התנועה.

לפני מספר חודשים, ערב הבחירות לרבנות הראשית, קראו באותה תנועה להחרים את מוסד הרבנות, וכן להפסיק ולממן בכספי המיסים את שירותי הרבנות.

עפ"ל אנשי התנועה: "המוסד המיושן והמונופוליסטי מזוהה עם הנצחת ערכים אורתודוכסים שמרניים, מבזה נשים, מבזה עולים ובני עולים מהעליה הגדולה מברית המועצות לשעבר, מבזה את העולים מאתיופיה - מפריד בין דם לדם, בין יהודי ליהודי, בין אזרח לאזרח. ארגון מסואב שבעיקר מקשה או חוסם אותנו מהחיים שהיינו רוצים לעצמנו".

בשיחה שקיים באותם ימים כתב 'כיכר השבת' עם מיקי גיצין העומד בראש 'ישראל חופשית', הסביר הלה כי לא מדובר ב'חרם מיסים', אלא בקריאה להתנתק משירותיה של הרבנות הראשית, שלא תורמת לדבריו למורשת היהודית.

כ-13% מהחרדים והדתיים לא אוהבים את מוסד הרבנות

כזכור, מסקר שערך בשנה שעברה הפרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 משקי בית, עלה כי רוב הציבור בישראל סבור שהרבנות הראשית מרחיקה אותו מהדת.

הרבנים הראשיים לישראל, הצהירו כי בכוונתם להאיר פנים (צילום: פלאש 90)

פרופ' דגני בחן את הנושא על רקע הבחירות לרבנות הראשית שנערכו באותה תקופה, וכן על רקע חקירתו (דאז) של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, בעקבות חשדות לשוחד.

בנוגע לשאלה: באופן כללי, באיזו מידה אתה אוהד או לא אוהד את הרבנות הראשית בישראל ואת פעילותה? עלה כי ברמה הרגשית יותר 'לא אוהדים / שונאים' אותה (32%), מאשר "אוהדים / אוהבים" (24%), והרוב הגדול (44%) אדיש כלפיה.

מהסקר עלה, כי בין המתנגדים למוסד הרבנות נמצאים גם בני המגזר החרדי. בעיקר שונאים: חילוניים משכילים; יותר גברים מנשים, וגם עולים חדשים, ובהדגשה באזור ירושלים. אבל גם 13% מהחרדים והדתיים. בעיקר אוהבים: רק 50% מהדתיים; רק 40% מהחרדים - יתר הדתיים והחרדים (בסביבות 40%) אדישים לקיומה.

בנוגע לשאלה: האם לדעתך הרבנות הראשית ואופי פעילותה תורמים לקרוב או להרחקה של רוב העם מערכי היהדות ודת ישראל? דעת רוב הציבור היא שהרבנות של היום גורמת בעיקר להרחקה של העם מערכי היהדות ודת ישראל. בעיקר חושבים כך החוגים היותר משכילים. אבל גם 35% מהדתיים ו-12% מהחרדים; ורק 40% מהדתיים והחרדים סבורים שהיא מקרבת לערכי היהדות ודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר