מאות מסתננים התעמתו עם שוטרים ביער ניצנה

כוחות גדולים של משטרה התעמתו עם מאות מסתננים ביער ניצנה, זאת על רקע העזיבה ההמונית שלהם ממתקן חולות ביום שישי. חלק מהמסתננים יידו אבנים לעבר השוטרים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המסתננים מול השוטרים ביער ניצנה (צילום: רועי עידן - ynet)

מאות מסתננים התעמתו הערב (ראשון) ביער ניצנה עם כוחות גדולים של המשטרה ושל רשות האוכלוסין וההגירה.

המסתננים, ששוהים באזור מאז יום שישי, אז עזבו כ-600 מהם את מתקן חולות וחלקם אף ניסו לחצות את הגבול למצרים, לא שעו לבקשת השוטרים שקראו להם לעלות על אוטובוסים בחזרה למתקן, אחרת ייעצרו ויילקחו למתקן הכליאה סהרונים.

לאחר שסירבו להתפנות מהמקום, החלו השוטרים לפנותם בכוח והעימות האלים החל. מספר מסתננים יידו אבנים לעבר השוטרים.

מבקשי המקלט שייעצרו במהלך הערב יילקחו למתקן הכליאה סהרונים, שם ייערך להם שימוע. על פי החוק, במידה שהפרו את תנאי השהייה שלהם בחולות - בעקבות העזיבה ביום שישי - ניתן לכלוא אותם לשלושה חודשים בסהרונים.

אתמול נפגשו במקום כמה מבקשי מקלט עם נציגי נציבות האו"ם לפליטים וביקשו את התערבותם.

במתקן חולות כלואים כ-2,400 בני אדם. חלקם פתחו בשבועיים האחרונים בצעדי מחאה בדרישה לשחררם ולשפר את שירותי הבריאות והחינוך במתקן.

יו''ר ועדת הפנים של הכנסת ח''כ מירי רגב (הליכוד) התייחסה לאירוע ואמרה כי "בעקבות העימותים של מאות המסתננים עם כוחות המשטרה ורשות האוכלוסין וההגירה ביער ניצנה, על משטרת ישראל למצות את הדין עם המסתננים אשר הפרו את החוק ולהעבירם למתקן כליאה סגור בגין הפרה בוטה של תנאי המתקן ושימוש באלימות. המתקן מעניק לשוהים בו שירות רפואי מעולה, ואם לא מתאים למסתננים - הם מוזמנים לשוב לארץ מוצאם, ועל ממשלת ישראל לעשות יותר כדי לאכוף זאת ולהחזירם למדינות שמהן באו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר