בית המשפט התיר להפגין נגד חתונת מורל ומחמוד

בית המשפט החליט לאשר את קיום ההפגנה נגד חתונת ההתבוללות של מורל ומחמוד מנסור שתערך הערב בראשון לציון, במרחק 200 מטר מהאולם. מחמוד: "מורל התאסלמה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מחמוד מנסור, החתן (צילום: פלאש 90)

אחרי שעות של דיונים קדחתניים, יש הכרעה: שופטת בית המשפט השלום בראשון לציון, עיריה מרדכי, דנה הבוקר (ראשון) בעתירתו של החתן הערבי מחמוד (26) מנסור שעתיד להינשא הערב למורל (21), בחורה יהודיה, באולם מרכזי בראשון לציון, נגד קיום ההפגנה של פעילי להב"ה המתנגדים לקיום החתונה.

השופטת ביקשה ממשטרת ראשון לציון למצוא מקום חלופי לקיום הפגנת המתנגדים לחתונה, בראשה עומד ארגון להב"ה של פעיל הימין בנצי גופשטיין. השופטת ביקשה לאתר מקום ציבורי אחר שיהיה במרחק חמש מאות מטרים ומעלה מאולם האירועים שבו תתקיים החתונה.

המשטרה הציעה מספר חלופות, בין היתר הציעה נציגת המשטרה לקיים את ההפגנה בחניון הסמוך לאולם האירועים והצעתם נתקבלה. בכך, יכולו הפעילים להפגין במרחק של 200 מטרים מהאולם וממוזמני האירוע.

בא כוחם של אנשי ארגון להב"ה, עו"ד איתמר בן גביר, צפוי להגיע למקום כדי לבדוק אם המיקום מתאים לארגון. גם אם הם יחליטו שהמיקום לא טוב, יהיה עליהם להפגין בכל מקרה ברדיוס של 200 מטר מהאולם.

במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה, רב פקד שיר גולוס, כי הם נערכים עם מאות שוטרים לקראת הערב. השופטת העירה: "כואב לי. אנחנו משלמים הרבה מסים על המחאה הזו. זה כסף שיכול ללכת לכיפת ברזל". עו"ד בן גביר אמר בתגובה כי זו הייתה טענתו על מצעד התועבה, והשופטת השיבה: "אני גם מאמינה שאתם חסים על הקופה הזו ולא להפך".

מחמוד עצמו אמר לפני הדיון כי "אנחנו חיים בדו קיום אמיתי ולא כל כך אכפת לי ממה שאומרים. אנחנו נשואים כבר מאז יום שישי, מורל התאסלמה ושייח חיתן אותנו. היום למעשה, תיערך רק המסיבה. ברחוב שבו אני מתגורר תוכלו למצוא 50% יהודים ו-50% מוסלמים, זה לא באמת משנה - אדם הוא אדם".

עו"ד איתמר בן גביר, אמר בתגובה כי מדובר ב"ניצחון חשוב לחופש הביטוי. טוב שגם החתן מחתונת ההתבוללות יבין שכאן זו מדינת ישראל וזכותו של מרשי ושל ארגון להבה לצעוק ולמחות נגד תופעה חמורה וקשה מאין כמוה. המחאה תתקיים כמתוכנן ומלבד הצעקות נגד ההתבוללות לימדנו היום את השמאלנים דמוקרטיה מה היא".

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, אמר ל"כיכר השבת", רגע אחרי הדיון: "אני שמח שבית המשפט אישר את זכות המחאה. אני קורא לכולם להגיע ולמחות".

טרם הדיון אמר פרקליטם של ארגון להב"ה, עו"ד איתמר בן גביר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בצעד חסר תקדים שאדם פרטי מנסה למנוע מחאה, ואני מקווה שבית המשפט יפעל על פי החוק והדין, ויפסוק נגד המבקש הוצאות משמעותיות".

לדבריו, "ישראל היא מדינה דמוקרטית, במהלך עשרות שנים ראינו הפגנות של אנשי השמאל הקיצוני, אנשי התנועה האיסלאמית ועוד ועוד, ומדינת ישראל התירה הפגנות אלה כאשר היא מגדירה את המחאה כציפור נפשה של הדמוקרטיה".

"זכותו של מרשי ומאות אזרחים לקיים מחאה נגד תופעת ההתבוללות, מדובר בתופעה חמורה וקשה המסכנת את קיום מדינת ישראל, ואם צריך נקיים דיון עקרוני ונזכיר למוחמד שכאן זה לא שלטון חמאס, מותר להביע דעות, גם אם הם מאוד מאוד מרגיזות אותו", הוסיף הפרקליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר