כשרות ירושלים

הרב אריה שטרן הורה: היתר מכירה בכשרות הרגילה

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, הורה כי כשרות המהדרין בעיר תמשיך להשתמש ב"יבול חו"ל" בשנת השמיטה, אך מנגד "היתר מכירה" יוכנס לכשרות הרגילה בעיר (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן (צילום: שלומי כהן)

המאבק על ירושלים: בימים האחרונים מותקף רבה של ירושלים הרה"ג אריה שטרן בטענה כי הוא מתכוון להכניס את 'היתר המכירה' אל כשרות המהדרין הירושלמית, שעד כה סמכו עליה גם בני הציבור החרדי.

אך בהתייעצות בינו לבין רבה הראשי הספרדי של העיר הראשל"צ הגאון רבי שלמ עמאר, סוכם כי הנהלים הקיימים בדבר שנת שמיטה בנוגע לכשרות מהדרין ירושלים יימשכו כפי שנהגו בירושלים עד עתה.

על פי המתווה הקיים, בתי עסק הנהנים מכשרות מהדרין ימשיכו במסורת הקיימת בירושלים וישתמשו בפירות וירקות של "יבול חו"ל" בלבד.

לאחר שנפגשו הרבנים עם ראשי המחלקות, הרב שטרן מסר הוראה זו של רבני ירושלים לראשי מחלקת הכשרות.

בלשכתו של הרב שטרן מבהירים כי "מתן שימוש ב"היתר מכירה" למסעדות בכשרות מהדרין ירושלים לא עמד על הפרק".

לדבריהם: "צרכני כשרות מהדרין ירושלים הם בעיקר בני הציבור החרדי. המטרה היא שהציבור החרדי יוכל להמשיך ולאכול במסעדות בכשרות מהדרין ירושלים. לפיכך, בכוונת הרבנים של ירושלים רק להוסיף ולהדר במהדרין, באופן המתקבל על כל הדעות בתוך הציבור החרדי, ספרדים ואשכנזים כאחד".

אנשיו של הרב שטרן מוסיפים ומציינים כי הוחלט כי בנוגע לכשרות הרגילה של רבנות ירושלים המשרתת את בני הציבור הדתי לאומי והחילוני בעיר, ינהגו כפי שנהגו כל רבני ירושלים בעבר, ובכללם, הגאון רבי צבי פסח פראנק, הגאון רבי בצלאל ז'ולטי, הגאון רבי שלום משאש, והגאון רבי יצחק קוליץ, זצוק"ל, ובכלל זה כפי שהורה מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל להביא לירושלים 'היתר מכירה' מחוץ לעיר.

ולכן, החליט הרב שטרן כי רבנות ירושלים תיתן הכשר ע"פ היתר המכירה אך בהקפדה יתרה שהמכירה נעשתה כדת וכדין וכי העלים יהיו נקיים מחרקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר