הלווית השוטר זידאן סיף: "הקרבת את עצמך"

אלפים השתתפו בהלווייתו של רס"מ זידאן סייף ז"ל, השוטר שנאבק במחבלים שטבחו למוות במתפללי בית הכנסת. ח"כ אלי ישי ספד לו: "הקרבת את עצמך והצלחת חיי אדם" (חדשות)

קובי רוזן וישי כהן | כיכר השבת |
הלווית זידאן סייף ז"ל, היום (צילום: משטרת ישראל)

טבח בבית הכנסת: אלפים השתתפו בצהריים (רביעי) בהלווייתו של רס"מ זידאן סייף ז"ל, השוטר שנאבק אתמול עם המחבלים שטבחו למוות במתפללי בית הכנסת 'קהילת בני תורה' בהר נוף שבירושלים.

זידאן נפגע מירי המחבל ונפצע באורח אנוש, המאמציפ להציל את חייו בבית החולים לא צלחו והוא נפטר מפצעיו.
בין המשתתפים בהלוויה היו נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו ועשרות מבני הציבור החרדי.

מפכ"ל המשטרה ספד ואמר: "זידאן נכנס ללב התופת הרצחנית, ללא מורא, ללא חשש ובעוז רוח. סיכן עצמו למען בטחונם של אזרחי ישראל. פעילותם של זידאן וחבריו, הצילה את המצב. בתגובה מהירה ומקצועית, נמנע הרג נוסף וכוונותיהם הזדוניות של המחבלים להרחיב את הפיגוע נגדעו".

"עם ישראל חב לזידאן חוב עמוק. חוב עמוק לאדם ולשוטר המצוין הזה, חוב לזכור את גדולתו, את דרכו, את אופיו, האמונה בצדקת הדרך, את גבורתו ואומץ ליבו. זו מורשתו של זידאן, וככזו היא נצחית. עוצמתו של זידאן הגיבור מחזקת ומאחדת אותנו לכדי משפחה אחת. ניתמך ונתחזק לאור זכרונו ומורשתו של שוטר עשוי ללא חת. משטרת ישראל ומדינת ישראל כולה מרכינה ראש בפני גדולתו של אדם אשר הקריב את חייו למען בטחונה", הוסיף דנינו בהספד.

ח"כ אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, ספד לו ואמר: "זידאן, אתה הקרבת את עצמך הוכחת גבורה תעוזה ואומץ, ובכח מנעת הרג נוסף ובכך הצלת חיי אדם.

"מרן הגר"ע יוסף זיע"א פסק כי כל איש מכוחות הביטחון שנהרג על הגנת ארץ ישראל יש לומר עליו תפילת השכבה בבית הכנסת, כנהוג על חסידי אומות העולם. לב העם היהודי כולו עם המשפחה, ושמך נחקק בליבנו לעולמים. זידאן יהי זכרך ברוך".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד ואמר: "משפחת סייף, אני עומד מולכם נרעד וכואב. שוב היכה הטרור בירושלים. טרור שלא מבחין בין אדם לאדם, בין דם לדם. מחבלים הפכו בית תפילה לבית מטבחיים. בנכם לא היסס ולא התלבט. הוא התייצב ראשון מול האש המאכלת להגן על תושבי ירושלים. בלי פחד עמד מול המחבלים וחירף נפשו להגן על תושבי ירושלים".

"הוא פעל מתוך הערכים עליהם גדל - אומץ לב, גבורה, הקרבה וחירוף נפש", הוסיף הנשיא. "על חומותיך ירושלים הפקדתי שומרים, והם באים מבית ג'אן, תל אביב, חיפה, מירושלים עצמה וגם מיאנוח. כדור של מרצחים קיפד את חייו של זידאן אך הכדור הזה לא יוכל לאמונה בחיים המשותפים, לחיים יחד. לא ניתן לטרור לנצח. כוחות הביטחון יידעו לטפל במרצחים ומשלחיהם ביד הקשה ביותר".

ריבלין סיים את דבריו בנימה אישית: "מה נאמר לתינוקת בת חמישה חודשים שלא תכיר את אביה, שתגדל יתומה. נגיד לה שאביה היה גיבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר