מפעל 'פרי גליל' נסגר

מאות עובדי מפעל 'פרי גליל' בחצור הגלילית התעוררו הבוקר ליום קשה שבו המפעל סגר את שעריו באופן סופי, וזאת מאחר שרישיון העסק של המפעל הסתיים בסוף שנת 2014 (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מפעל פרי גליל (צילום: Abir Sultan/Flash90)

מאות עובדי מפעל 'פרי גליל' בחצור הגלילית התעוררו הבוקר (חמישי) ליום קשה שבו המפעל סגר את שעריו באופן סופי, וזאת מאחר שרישיון העסק של המפעל הסתיים בסוף שנת 2014.

בהנהלת המפעל מאשימים את הממשלה שלטענתם הייתה אמורה להעביר כספים רבים שהיו יכולים להציל את המפעל, בעקבות הסכמים עליה חתמה לפני כמה שנים. אלו טענו עוד כי בגלל אי העברת הכספים הם לא יכלו להביא את ההשקעות הנדרשות בכדי להציל את המפעל.

בעקבות אי ההסכמה, 220 עובדים התכנסו לאסיפת חירום בכדי לתכנן את צעדי המחאה בהם ינקטו והבוקר הם צפוים לצאת לרחובות ולהפגין.

בעקבות כך, שוחח חבר הכנסת משה גפני עם מוטי חזיזה יו"ר ועד העובדים של מפעל פרי הגליל. גפני שמנע כיו"ר ועדת הכספים את סגירת פרי הגליל לפני כארבע שנים אמר שיילחם בכל כוחו למנוע את סגירת המפעל גם כעת.

"המדינה לא יכולה להרשות לעצמה בשום אופן, מצב בו מפעל עוגן של חצור הגלילית ייסגר בגלל בעיות פרוצדורה כאלו ואחרות ולגרום ל350 משפחות לאבד את פרנסתם", אמר גפני.

גפני הבטיח לחזיזה כי ישוחח עם שר הכלכלה בנט כדי שימנע את סגירת המפעל ואכן לאחר שעה קלה שוחח עם שר הכלכלה והעמיד אותו על חומרת המצב של חצור הגלילית ושל מאות עובדי המפעל במידה והמקום ייסגר. גפני אמר כי מכיר את הסוגיה על בוריה וכי חייבים למצוא פיתרון למניעת סגירת המפעל.

שר הכלכלה הבטיח לגפני כי יכנס במהלך היממה הקרובה דיון עם אנשי משרדו וראשי מרכז ההשקעות כדי לדון באפשרויות השונות העומדות בפניהם בנושא המפעל. במקביל ישוחח גפני עם בעל המפעל ויקרא לו למנוע את סגירתו עד למציאת פיתרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר